fredag, januar 27, 2012

HJEMMEARBEJDSDAG

Nogen er gode til at arbejde hjemmefra, de er diciplineret, de når langt mere på arbejdsfronten og den private front. Andre går i gang med tusinde ting og når sjældent at få dem færdige, og måske må de arbejde hele aftenen med.

Jeg er vist lidt midt i mellem. Da jeg arbejdede med i kartoflerne og havde to små børn, som var i dagpleje/børnehave/skole, mens vi sorterede kartofler, udnyttede jeg hvert et minut i mine pauser. Opvask, tøjvask, indkøbssedler osv. blev ordnet undervejs, så jeg kunne koncentrere mig om de kære børn, når jeg havde hentet dem.

I går fik jeg regnskabet gjort færdig, men jeg nåede heller ikke mere; i dag har jeg læst udkast af artikler, og enkelte er jeg gået dybere ned i, alt skal dokumenteres, så jeg senere hen kan forklare overfor dels min gruppe dels i vores opgave, hvorfor jeg valgte artiklerne fra eller til. Der er dog blevet tid til den traditionelle fredagsformiddagskaffe med rundstykker sammen med medarbejderne. Jeg er slet ikke færdig med studierne, så lørdagen må tages i brug, for nu tager jeg til jubilæum hos en af mine kolleger. 25 år har hun været sygehjælper/social-og sundhedsassistent på neurologisk afdeling, og hun er stadig fuld af nysgerrighed og undren. Da jeg var ung sygeplejeelev, troede jeg, at alle, der havde været mere end 5 år på en afdeling, var groet fast, hjernen var holdt op med at fungere osv, derudover var alle over 30 nærmest skindød, så de kunne selvfølgelig ikke bidrage med noget. Jeg er blevet klogere ;-)

God fredag til dig.

DSC04986

9 kommentarer:

  1. Husker jeg tenkte det samme om eldre kollegaer, da jeg var nyutdannet.

    I dag ser jeg betydningen av hva yrkeserfaring og -tyngde gir. Evne til faglig nysgjerrighet er viktig å beholde.

    Regner med du hadde en hyggelig markering sammen med din kollega.

    Ha en riktig god helg, Lene.

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Elisabeth, vi havde en rigtig god eftermiddag, og det er nemlig rigtig, at med årene ser vi jo hvordan erfaring kombineret med nysgerrighed og undren kan højne niveauet på en afdeling

    SvarSlet
  3. Hehe.. ja heldigvis er vi blevet klogere.. :-) Erfaring er så godt at have med i bagagen.

    SvarSlet
  4. Inge, lad os håbe at det er fordi vi er blevet klogere og ikke fordi vi er kommet i de gamles klub ;-)

    SvarSlet
  5. så må det være de kloge og erfarne gamles klub.. :-)

    SvarSlet
  6. Hmm ja, jeg har været ansat her i snart 24 år! Ja, hvad skal jege mene om det?

    SvarSlet
  7. Inge, DEN klub er vi med i :-)

    Charlotte, ligesom min kollega er du et menneske, som hele tiden er nygerrig og tør at tænke ud af plejer-rollen :-) Jeg er slet ikke i tvivl om at du er en super præst, også med 24 år på bagen.

    SvarSlet
  8. Jeg var ikke særlig gammel da jeg første gang hørte begrebet "læring for livet". Det var først langt senere jeg til fulde forstod, hvad det betyder :)

    God fornøjelse hos jubilæren. Det er skønt, når nysgerrigheden og glæden ved både liv og arbejde varer ved.

    SvarSlet
  9. Pernille, måske skal man ha nogle år på bagen for at forstå det begreb :-)

    SvarSlet