tirsdag, januar 10, 2012

HVERDAG IGEN

Landmanden er hjemme efter 5 gode dage sammen med jagtkammerater. Han bagage er derimod ikke hjemme, den håber vi på dukker op i dag. Istvan er tilbage i bryggerset, den sad lige så tæt hos landmanden hele aftenen og nød, at han var hjemme. Jeg havde som sædvanligt svært ved at få vendt aftenvagt/fridage til hverdag, så det var hårdt, da uret ringede kl. 5, at tage sig sammen til at stå op.

De næste tre dage er jeg ude af plejen, der er så mange ting, jeg skal have samlet op og forberedt, inden jeg på mandag starter på næste diplommodul. Der har været rigtig travlt på arbejde den sidste måned, så folk er slidte, det tærer på psyke og fysik, når de fleste patienter er hårdt ramte.  Jeg har i den periode haft meget fri pga ferie, helligdage og min 30 timers stilling, så jeg føler mig lidt udenfor og når ikke rigtig at komme ind i varmen. Næste gang, jeg skal arbejde med i plejen, bliver d. 2/3 i aftenvagt! Du kan nok høre, at jeg slet ikke er klar til at sætte mig på skolebænken igen, jeg vil arbejde med patienter, jeg vil koble teori og praksis sammen, jeg vil være sammen med kollegerne. I dag vil jeg glæde mig til at være med på sidelinjen, jeg vil opfordre de andre til at bruge mig i komplekse problemstillinger som sparringspartner, og så vil jeg nyde at være en del af et godt team.

Ha en god dag.

DSC04878

8 kommentarer:

  1. Du må også have en god dag Lene.

    SvarSlet
  2. Åh, Lene, gid vi kunne bytte - jeg ville elske at sidde på skolebænken igen :-)

    SvarSlet
  3. Det er lidt svært når man gerne vil lære - men alligevel helst vil være sammen med sine patienter.
    Du kommer også igennem dette modul!! Det er jeg sikker på!

    SvarSlet
  4. Det er ikke let når man gerne vil èt og så skal noget andet..Jeg håber at du får en dejlig dag sammen med gode kollegaer..;-)

    SvarSlet
  5. Selvom det er lidt svært at føle sig uden for fællesskabet, så er det nødvendigt, at nogen træder til side og giver sig tid til fordybelse og reflektion over arbejdet. Det er helt tydeligt, når du beskriver dine kollegaer, at det har de ikke mulighed for.

    SvarSlet
  6. og det kan jeg godt forstå :) God dag.

    SvarSlet
  7. Næh, jeg kan godt se, at du ikke er klar til igen at sidde på "bænken". Men den første indskydelse efter det, du beskriver med trætte kolleger, var, at det da er fantastisk, at dine kollegaer har dig, der ikke er presset, til at sparre med!
    Som Charlotte skriver; nogen skal træde ved siden af, så de har kapacitet til det, de andre ikke har!

    Og godt nytår i øvrigt, Lene!

    SvarSlet
  8. Kære alle, tak for jeres kommentarer :-)

    SvarSlet