torsdag, januar 05, 2012

MORGENDÆMRING

Jeg skutter mig lidt ved computeren, det første kontorarbejde er lavet, jeg holder en lille pause. Udenfor er det stadigt mørkt, men lyset banker på, himlens mørke farve bliver mere mørkeblå end sort. Istvan ligger stille i kurven ved siden af mig og sover, han har ikke noget imod, at vi to er henvist til kontoret, mens rengøringsalfen sørger for rene gulve og ustøvede flader i resten af huset.

Nattesøvnen svigtede mig i nat, så er det heldigt, at dagen i dag også er en fridag. Når kontorarbejdet er færdigt, indkøb til lillesøsters besøg i aften er foretaget og en god lang gåtur er effektueret, har jeg resten af dagen til at sove, strikke, se film eller hvad jeg nu vil fylde i denne 12. juledag. Rengøringsalfen kiggede lige lidt, da hun så juletræ og julepynt i huset, så jeg måtte fortælle hende, at her i huset holdes den gamle skik med jul frem til Helligtrekonger i hævd. Weekendens aftenvagter gør formentlig, at julepynten først forsvinder på mandag.

DSC04850

God 12. juledag til dig.

6 kommentarer:

  1. God kontordag (og fridag) til dig. Jeg hørte lige i lokalradioen til morgen, at nogle har en tradition med at brænde de sidste juletræslys ned på Helligtrekongersaften. Når du nu holder traditionen med de 12 juledage, har du så også traditionen med at brænde lysene ned?

    SvarSlet
  2. God og våd og grå dag til dig :) Jeg har været ude at gå - det er rigtig dejligt - bagefter ;)
    Jeg tror ikke, at jeg kender andre end dig, som stadig har juletræet stående pyntet... men vi er heldigvis alle forskellige og har hver vores måde at gøre tingene på. :)

    SvarSlet
  3. Tak Conny, i år vil jeg sætte lys i træet i aften, det plejer jeg ikke at gøre, fordi vi normalt har elektrisk lys, som tager over efter juleaften, men min mor gjorde det altid :-)

    Tak Helle, du er så sej, jeg satser på lidt mindre regnvejr i eftermiddag :-) Jeg kender mindst to bloggere, som gør det samme som mig, og gad vide om ikke også nogle af mine søstre gør det :-)

    SvarSlet
  4. Man kan mærke hyggen helt ud over computerskærmen. God dag til dig og dine.

    SvarSlet
  5. Tak Lotte, jeg har hygget mig helt alene :-) nå nej jeg har jo også haft hunden :-)

    SvarSlet
  6. Hei Lene.

    Håper du og lillesøstra di har hatt en hyggelig kveld. Sammen.

    Man er heldig som har søsken. I morgen skal jeg treffe broren min. Vi skal dele saker og ting i mors leilighet. Leiligheten skal selges.

    SvarSlet