fredag, januar 27, 2012

USPORTSLIG!

Er der noget, jeg ikke kan snuppe, så er det massiv pibekoncert under andres nationalsang. Hermed har jeg tabt alt for de serbiske tilskuere. Det siger måske også noget om, hvorfor der er indkaldt 5000 sikkerhedsfolk for at passe på det kroatiske publikum.

Men jeg ved jo, at hadet er gensidigt, landmanden har lige været i Kroatien, og de lægger ikke skjul på hadet dernede. Jeg håber, at de en skønne dag kan om ikke elske hinanden så dog tåle hinanden. Det bliver vist en hadets kamp i stedet for en håndboldkamp.

11 kommentarer:

  1. Enig, det er totalt usmagligt!

    SvarSlet
  2. Vi sidder og hører det i radioen, jeg har lige siddet og skældt ud over det samme.. Det er ikke i orden at ødelægge en nationalmelodi på den måde.. Det har intet med sport at gøre, når publikum opfører sig på den måde.
    Jeg håber sammen med dig, at de to lande kan få et fornuftigt og rimeligt forhold til hinanden, men jeg tror desværre det har lange udsigter.

    SvarSlet
  3. Tankevækkende at det sker i forbindelse med en sportsbegivenhed. hvor der ofte bruges metaforer som at tvære modstanderen ud og slagte det andet hold.
    Foruroligende at et kollektivt had kan rive så mange med.

    SvarSlet
  4. Jeg kan ikke være mere enig, det er i den grad respektløst, uanset om landenes befolkning kan lide hinanden eller ej....

    SvarSlet
  5. Oline og nu så jeg, at de også sendte laserstråler mod målmanden, usportslig!

    Inge, der er mange sår på begge sider, som skal heles, jeg tror også det har lange udsigter.

    Hanne, man kan blive helt bange for at være til stede sådan et sted.

    Anette, der bør være respekt, uanset hvad

    SvarSlet
  6. Selv under en venskabelig kamp er der skjulte budskaber. Så den ikke selv, men hørte buh'ene under opvarmningen...øv. God weekend ;-)

    SvarSlet
  7. Tak i lige måde Gitte. Der er altid kamp og psykologisk krig, men jeg har aldrig hørt pibekoncert før under nationalsangene.

    SvarSlet
  8. Ja, det er aldeles ikke ok med pibekoncert..
    Og nu skal Danmark så møde Serbien i finalen, - det kan godt blive lidt af en kamp mod tilskuerne også. Og en svær kamp for dommerne. Men ses skal det!

    SvarSlet
  9. Jeg ser stort set aldrig sport i fjernsynet af samme årsag.

    Jeg har en teori om, at sport skaber had i stedet for venskab.
    Jeg tror nemlig ikke, at had er en fast størrelse, som ved sport kanaliseres ud på noget ret uskyldigt.

    Had opstår og vokser, når betingelserne skabes. Og her er sport et ideelt vækstmedie.

    SvarSlet
  10. Det er meget usportsligt, og nu er der desværre en spiller der er kommet til skade og mister sit øje, hvor er det skrækkeligt..:(

    SvarSlet
  11. Eva, vi sidder der også,og jeg håber, at tilskuerne ter sig ordentlig.

    Farmer, det er et interessant synspunkt, du har. Her er hadet der, landmanden var i Kroatien med en kroatisk jæger, der til daglig er en blid mand , gift med en dansk kvinde, men blidheden forsvinder, når der tales om serbere. Krigen har sat dybe spor, og det er ikke underligt. Så ja, sportsarenaen er med til at kanalisere hadet ud, og måske har du ret i, at hadet også vokser i sådan en situation.

    Annemarie, det har jeg slet ikke læst, det var dog skrækkeligt.

    SvarSlet