torsdag, januar 05, 2012

VAND, VAND, VAND

Gåturen udsættes og udsættes, det regner og regner. I følge DMI stilner det af i eftermiddag, jeg satser på, at de har ret, ellers må regntøjet findes frem.

Imens hygger jeg mig indendøre, mens jeg venter på tilbagemeldinger fra diverse steder. Datteren har vandskade efter rørbrud i lejligheden ovenover, så der skal bestilles affugter og undersøges hvis forsikring, der dækker. Heldigvis er ingen af hendes ting gået til modsat ovenboen.

Elkedlen er fyldt med vand, der skal koges vand til te og hyldebærsaft, jeg er en af de heldige, som meget sjældent bliver syg, jeg kan højst svinge mig op til en lille forkølelse eller halssmerter, og det plejer at hjælpe med varme drikke. I dag er det vist bare den manglende søvn, der giver en følelse af utilpashed, den skal nok gå væk.

DSC04857

13 kommentarer:

  1. Jeg gik i morges - på trods af regnen - her er det ikke holdt op endnu...

    Øv med din datters vandskade, men godt at hun ikke har mistet noget.

    Jeg bliver heller aldrig syg, men vågnede lidt snottet i morges - jeg kunne nok ikke undgå det længere, både søn, datter og mand har været syge på skift siden en uge før jul.
    Jeg er ikke syg, bare sådan lidt snottet og med kriller i halsen - så jeg drikker trylledrik - det er ingefær og citron kogt og i mit tilfælde også tilsat sukker, ellers var det for surt.
    Hyg dig det hjælper ;)

    SvarSlet
  2. Skrækkeligt vejr, hvis du spørger mig - og det bliver bare ved og ved og ved..

    SvarSlet
  3. Her har det også regnet voldsomt og det regner stadig og blæser en del...;-D Håber det tager af så du kan komme ud og gå...;-D

    SvarSlet
  4. Jeg sidder også og venter, Lene, jeg skal ud på en meget hadet intervalløbetur, og vejret gør bestemt ikke motivationen bedre.

    Rigtig ærgerligt med vandskaden, vi har stadig en affugter kørende efter vores 3. af slagsen, samt et opbrudt gulv i hele gangarealet. Heldigvis kom vi også gennem det uden at noget blev ødelagt, og nu venter vi bare på at det hele er tørt nok til, at vi kan få lagt gulvet på igen. Håber din datters problemer er hurtigere overstået.

    Rigtig god gåtur til dig, når du forhåbentlig finder et hul i skyerne :o)

    SvarSlet
  5. Tak Helle, lige nu er der stilstand, men jeg vælger at handle ind først, for jeg kunne nemt komme til at ligne en druknet mus efter gåturen :-)Hælder du kogende vand over citron og ingefær?

    Bodil, jeg er enig :-)

    Tak Annemarie, jeg håber også, en gåtur må der til, når søvnen svigter :-)

    Tak Nina, jeg håber også du kommer ud. Heldigvis er det kun loftet i badeværelset og måske lidt fliser samt en dørkarm, nu starter vi med affugter og så tjekker vi det selv ved selvsyn senere :-)

    SvarSlet
  6. På med regntøj og gummistøvler og ud i vejret.. Du går helt sikkert ikke i stykker.. ;-)
    Mange hilsner en der heller ikke synes det var sjovt at cykle i regn, rusk og modvind i morges.. :-D

    SvarSlet
  7. Det er yndlingsvejr for mig. Jeg elsker det, men jeg sidder indenfor og har kun kortvarigt været ude. Jeg meldte mig frivilligt til at gå ud med skraldet for et øjeblik siden, så jeg lige kunne få glæden puttet helt ned i maven. Det gør regnvejr ved mig :-)

    SvarSlet
  8. Det er med at bevæge sig ud mellem bygerne i denne tid. Hvor er dejligt, at du sjældent bliver syg.

    SvarSlet
  9. Jeg er heldigvis også tilbage ved godt helbred...her har vi haft 2-3 timers vidunderligt solskin midt på dagen - uhm så skønt!

    SvarSlet
  10. Her har det blæst og regnet HELE dagen !!
    Kom på arbejde våd og kom hjem våd...
    Ingen opklaring her:-(

    SvarSlet
  11. Aj Aj Sir Inge, jeg har været ude :-)

    Liselotte, regnvejr kan være livgivende og forfriskende, men jeg vil helst gå i tørvejr ;-)Nu er jeg hjemme igen og nyder varmen og teen, så må det regne det, det vil for mig :-)

    Charlotte, det er jeg også dybt taknemlig for, jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft en sygedag :-)

    Dejligt Lavendel, og du snuppede lige en tur ved stranden, skønt :-)

    Miri, her er det holdt, håber du er blevet tør og nyder tulipanerne :-)

    SvarSlet
  12. Hej :)

    Jeg er glad for at støde på din blog :)

    Det lyder hyggeligt med varme drikke og gåture.

    Jeg er desværre selv en, der er forkølet næsten hele efteråret og vinteren! Jeg kunne godt bruge nogle tips fra dig som aldrig bliver syg.

    God aften.

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  13. jenny, tak og velkommen her. Hvorfor bliver jeg aldrig syg? jeg tror meget af det ligger i generne, resten kommer nok fra sund kost og vitamintilskud om vinteren, måske også fra gåture, omend de ikke er hver dag. men ret beset ved jeg det ikke. Jeg har haft influenza en dag i mit liv, og har vist i de 12 år jeg har været på nuværende afdeling haft ca 6 sygedage. :-)

    SvarSlet