onsdag, november 15, 2017

Jamen jeg har det godt

Nu hvor min søster følger min blog og bruger manglende indlæg som barometer på min sindstilstand, må der hellere skrives.

DSC_4783

Hun ved nu godt, at jeg har det godt, for jeg var sammen med hende mandag, og det var en skøn dag. Solen skinnede så smukt, så da jeg var på vej ned til vore forældres gravsted, ringede hun for at høre, om vi ikke skulle gå en tur ved en af søerne i Viborg. Det havde jeg selv tænkt, og jeg havde også nået at tjekke at turen omkring Søndersø var på 5, 7 km. Det er jo ingenting for to raske kvinder, så det besluttede vi os for.

DSC_4787

Walk and talk er et genialt begreb, motion, nærvær, frisk luft, nærvær, samvær, nærvær. Det er en humøropkvikker uden lige. Bagefter fandt vi en cafe, fruen i Midten havde anbefalet. Vi havde nu været der før, fandt vi ud af. For 9½ år siden, da vi sammen med vores far havde udvalgt en gravsten til vores mor. Cafe Morville var et udmærket bekendtskab, selv om vi bagefter fnisede som to skolebørn, fordi tjeneren lige var lidt for meget på sin overstrømmende facon.

DSC_4790

Heldigvis havde vi valgt en let menu, det gav plads til varm kakao med softice i stedet for flødeskum og flødeboller dertil et andet sted i byen på vej til næste punkt. Min søster havde fundet et galleri, som havde åbent på en mandag, så vi fordybede os i de to kunstnere, de havde udstillet. Det var sjovt som billeder, der først frastødte mig, endte med at få mig til at blive betaget af dem.Og så elskede vi de små keramikfigurer, som havde de skønneste ansigtsudtryk og som var fanget i eget sinds boble.

Vi nåede også at snuse i butikker, og vi tænkte fuldstændig det samme om vinterens mode, det er KEDELIGT med sort, brun, og andre mørke farver. Vi bliver nedtrykt af de farver, vi vil have kulør på tøjet!

DSC_4788

Tirsdag og onsdag er gået med lynets hast på arbejde, egentlig burde jeg forberede mig færdig til dagen, jeg har sammen med de kliniske vejledere i morgen. Jeg tror dog, jeg vælger tidlig sengetid, når jeg har trykket udgiv. Madpakkerne til landmanden er smurt, huset er gjort klar til rengøring, jeg har fået min daglige portion af halvdårlige, romantiske julefilm (det er derfor jeg ikke får blogget), vasketøj er lagt sammen. Det efterlader tid i morgen tidlig til de sidste tanker om mit punkt på dagsordenen i morgen.

Må du sove godt og må din dag i morgen blive god ved dig.

16 kommentarer:

  1. Jeg har rent ud sagt aldrig forstået, hvorfor efterårs- og vintertøj altid skal være i kedelige mørker farver, de to årstider er så kedelige og mørke i sig selv, så hvorfor gør dem endnu mere kedelige samt mørke ?

    Der skal farver på og hels mange eller bare en enkelt med knald på, derfor er jeg også så ked af, at min kønne lyseblå dynefrakker efter seksten år ikke længere kan bruges, da den ikke længere kan hænde sammen, samt at det lige om lidt er bliver for koldt med min hvide fleece anorak også selv om jeg har en tyk forret trøje under den.

    Lad os nu sætte farve på denne kedelige mørke tid af året og lad så også snart få tændt en masse lys til at lyse den op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tine, vi er så enige om farverne :-)

      Slet
  2. Walk and talk er bare godt. Man snakker så godt, mens man går, og samtidig får man en oplevelse sammen

    SvarSlet
    Svar
    1. Randi og i morgen gør vi det igen sammen med en søster mere :-)

      Slet
  3. Det lyder virkelig rart, Lene! ❤️
    Kender godt det med at blive luret gennem bloggen; jeg har svigermor med på sidelinjen, men det er så ikke helt optimalt, kan jeg godt afsløre!....

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, det var rart. jeg har både kolleger, svigerfamilie og altså også nu familie, der læser med. Jeg synes nu det er hyggeligt :-)
      Faktisk er jeg stadig ked af, at min mor ikke ville være på nettet, for jeg gad godt, at denne skønne belæste kvinde med sproget i sin magt havde læst nogle af mine indlæg. Jeg tror hun ville have kunnet lide det.

      Slet
  4. Dejligt, I havde en fin tur til Viborg :-) Jeg synes også, at danskernes vintertøj er k-e-d-e-l-i-g-t. Det værste er, at det er forbistret svært at finde noget til sig selv, der ikke er lige så kedeligt. God torsdag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, og tak for tippet. Og man kan jo ikke finde noget med kulør på, jeg kan i hvert fald ikke. Og tak :-)

      Slet
  5. Hvor er det en skøn søster-relation I har. Og en dejlig indholdsrig dag. Tak for link til galleri NB. Jeg har været der for længe siden, men der vil jeg da gerne snart igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, det nyder jeg også. Selv tak, vi kom til at snakke om hvordan sådan et galleri tjener penge, for det er jo ikke kunstværker, jeg har råd til.

      Slet
  6. Flotte billeder fra galleriet - lidt trist stemning ved første øjekast, men farverne er der ikke noget i vejen med; og der er også en vis skønhed i dem, når man ser godt efter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det er lige nøjagtig det. Skønheden var der, når man gav sig tid.

      Slet
  7. Vi kan alle have vort der gør vi ikke gør det vi altid har gjort. Altså her skrevet indlæg på bloggen for dit vedkommende, for mig kommenteret og selv skrevet indlæg.
    Det var en hyggelig tur til Viborg. Og en meget smuk tur rundt om Søndersø. Svigersønnen har det med at deltage i det årlige 12 eller 24 timers løb rundt om Søndersø, dog blev det ikke gennemført her i 2017, det var for vådt, og ja, han var på vej på ferie, så sjælen kunne kun presses til 16 runder.
    Godt der også blev tid til kakao og flødebolle, kunne godt trænge til dette ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, godt at høre fra dig. Kunne læse på instagram at du havde været syg.
      Man kan altid trænge til kakao og flødebolle :-)

      Slet
  8. Vi må være lidt mere farveglade her i Næstved, for jeg kan godt finde andre -
    og lysere - farver end sort, brun og grå :-)
    Det er både godt og skidt, når familien følger med på bloggen, men det er nok godt, at man lige bliver tvunget til at tænke sig om en ekstra gang, inden man skriver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg ville ønske jeg kunne finde en butik hvor første indtryk er farver og lys. I stedet for den mørke stemning, den har jeg i rigt mål udenfor min dør :-)
      For mig er det helt fint, Jørn fulgte jo med de første år, flere svigerinder læser med, kolleger hopper lidt til og fra, og egentlig har jeg altid tænkt meget over det jeg skriver, fordi det ingen hemmelighed er hvor jeg arbejder og fordi jeg skriver en del om sygepleje.

      Slet