lørdag, marts 05, 2022

Så er vi her igen

En uge er gået. En ser stadig alle de nyheder, der findes. En anden læser overskrifterne på nyhedssiderne og frygter det værste. Hvor ender det? Ender det med en verdenskrig? Ender det med det store ragnarok? Jeg er af natur optimist, nogle ville sige at jeg er naiv og at jeg ser og læser for meget, som ender godt. 

Jeg har brug for at tro på det gode i verden, brug for at tro på, at der er håb for verden. Så tilgiv mig for at jeg nu vender blikket mod min lille verden, her findes det gode og håbet.


Gåtur ved vandet i søndags


Solen, der skinnede og et rart menneske, der stoppede os, fordi vores to hunde bragte minder om vedkommendes barndom på en gård i Syddanmark og faderens to jagthunde.


Aftenture i skumringen, som gør mig godt.


Morgenfrost, rimfrost, solskin. Alt sammen noget, som gør sjælen glad.


Lydbog i øret, mens jeg går og samtidig nyder aftensolens stråler, der rækker ud og gør de vintertrætte marker smukke.

Lørdagslangsommelighed fra morgenstunden. Nu må jeg vist hellere få fokus på de ting, jeg gerne vil nå i weekenden.

God weekend til dig.


16 kommentarer:

  1. Men når man vender blikket mod sin lille verden, så er det også for at vise at det ér muligt at leve fredeligt.

    Det er en tragedie, at der ikke har været forhandlet nok mellem Ukraines ledelse, russerne og amerikanerne, for vi kommer ikke uden om at der er misforståelser, tragiske misforståelser, som har udløst mange menneskers kamp og liv.

    Man skal vælge sine kampe.

    Det er dejligt at du tog billeder, når du nu faktisk kom ud! Især den brede strand er smuk og stor. -- Og med mange hjulspor, der er nogen, der har kørt enten for sjov eller for at skyde genvej.

    Det er lidt mærkeligt, synes jeg, at sporene ikke er dybere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Donald, det er forfærdeligt det, der sker.
      Man må køre på stranden, vi kørte os et stykke væk fra Blokhus, før vi gik en tur. Man kan køre mellem nogle af strandbyerne

      Slet
  2. Dejlige nordjyske strande med plads til at suge lys og liv ind. Jeg er også rystet i min tillid til verden. Jeg fokuserer på det nære og kendte. På forårstegn og krokus. Og hører nyhederne i små doser. Jeg kan ikke rumme eller forstå det der sker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, det er en nydelse at gå med udsyn og havets brusen i øret.
      Vi må håbe at der på en eller anden måde kommer en løsning.

      Slet
  3. Vi er nok flere om at vende blikket mod lysere horisonter, vil jeg tro. John er heldigvis holdt op med at se alt det tv - han kan godt se, at det måske for ham er nice to know, men at kun en ganske lille del af det er need to know.
    Vi tager de glæder der er, og er der ikke umiddelbart nogen, så skaber vi dem selv - lige som du også er god til 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, glæderne må vi fokusere på og lade dem fylde sindet :-)

      Slet
  4. Når nyhedsappen åbnes, får jeg min dosis. Da børnebørnene på 5 og 7 år blev forklaret hvad der sker, blev der blandt andet sagt, "rammer bomberne også børnene?" - efterfulgt af "Hvor er han en dum mand". De ord har jeg med mig, og gør hvad jeg kan, for min hverdag, bliver tanket med masser af ❤️💕❤️.

    Vi har alle behov for at fylde hverdagen med lyse tanker, så der er plads til det mørke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, vi må netop tanke op med kærlighed og fokus på det smukke i hverdagen omkring os.

      Slet
  5. Når verden er af lave, er det terapi at vende blikket indad og værdsætte, at vi bor i et smørhul. Det er så smukke billeder, du bringer.
    Det sagt, har vi næppe set det værste endnu på "østfronten", og en ny kold krig er startet. De stakkels mennesker - ikke kun ukrainerne, men også de menige russere, hvis levestandard og borgerrettigheder nu bombes tilbage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, eric, og nej vi har ikke set det værste endnu, desværre.

      Slet
  6. For første gang i mit liv er jeg faktisk ægte bekymret for, hvad der vil ske fremover.
    Men jeg prøver, som dig, at fokusere på det gode i livet (og forhåbentligt i mennesket), for verden bliver ikke bedre af, at jeg går i hi.
    Du ser ud til at have fået udnyttet det dejlige vejr og nydt jeres skønne egn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg har det ligesådan hvad angår bekymringer.
      Og jeg fik nydt min egn endnu mere i weekenden :-)

      Slet
  7. Det er så tragisk, at der endnu ikke er forhandlet våbenhvile og fred. Forfærdeligt for de mennesker, det går ud over. Men også for stabiliteten i verden er det meget alvorligt.
    Det er dejlige billeder, du viser. Nogen gange kan det føles forkert, at vi har det så godt, mens andre lider. Men vi må ikke glemme at fokuser på det gode og smukke, vi har omkring os. Det hjælper ingen, hvis vi går helt i sort. Og foråret hjælper os på vej med at glædes.
    Jeg lytter mest til nyheder. Eller læser i avisen. Det er så hårdt at se de forfærdelige billeder, så TV-nyheder er ikke for mig lige for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, det er en underlig følelse, fordi jeg går i hvert fald hele tiden med tanken, hvornår ramler det hele og samtidig har jeg en hverdag, der fungerer.
      Men som du skriver, så skal vi fokusere på det gode og det smukke.

      Slet
  8. Åh, strand og blå himmel!

    SvarSlet
    Svar
    1. A og K, det er så dejligt :-)

      Slet