tirsdag, september 02, 2008

EN KUR DER DUR

”jeg er så træt at jeg kunne tude” sådan startede jeg et indlæg, da jeg kom hjem i dag fra kursus, men det blev slettet, jeg ville have positive toner på skalaen.

Aftensmaden bestod af lækker græskarsuppe, købt frossen, det blev suppleret med små salatblade og karamelliserede græskarkerner og groft brød. Også i dag var vi fire til bords.

Og så startede kuren, en gåtur sammen med datteren hen til den fredede del af højmosen for at plukke lyng. Farvepaletten er nu mest i de brændte toner, men en enkelt vejblomst lyste op.


Buketten kommer ikke til sin ret i aftensskumringens lys, men nu pynter den herhjemme.


Bagefter tog vi turen ned til søen, hvor skovsnegle havde kronede dage ude på græsstien.


Selvom farverne svinder, er der noget smukt over de forskellige græsarter.


Vi nød luften, turen og snakken, og hvem bliver ikke glad over så dejligt et smil.


Nu er hovedpinen og den trykkende fornemmelse bag øjnene væk uden brug af smertestillende piller.

17 kommentarer:

  1. Et dejligt smil fra vores unger kan nok kurere det meste tror jeg. Hun ser ud til at være en rigtig sveske :)

    SvarSlet
  2. For pokker, en smuk buketpige! :-)

    SvarSlet
  3. Pollyanna, hun er dejlig :-)

    Anita, tak, buket og pige klæder hinanden :-)

    SvarSlet
  4. Smilet gjorde også mig glad, tak :-) Og så har datteren i øvrigt næsten samme smil som du. Kønt.

    SvarSlet
  5. Flot og stærkt at vende hovedpine og tristesse til livsglæde og energi, Lene, det er du god til.
    Og sikke da en smukkert, du der har lavet, ja sammen med landmanden jo...

    SvarSlet
  6. Det smil når da også helt ud af skærmene rundt omkring til os andre, så man/jeg kan mærke det selv. Og så kan det da bestemt også kurere en mors hovedpine. Skønt billede. Og fint med at vende det negative til det positive. Jeg øver mig stadigvæk :-)

    SvarSlet
  7. Dejligt, at du valgte de lyse og glade farvetoner på paletten :-)

    Og jeg tilslutter mig koret; smuk buket og endnu smukkere datter!

    :-)

    SvarSlet
  8. Dejlig læsning Lene...godt du fik klaret hovedpinen :-)

    SvarSlet
  9. Det blev så en ny dag, før jeg så dit dejlige indlæg. Åh, Lene... Der emmer sådan af liv her og din smukke, smukke datter. Det smil går lige i hjertet.

    Du er nok allerede på farten, men jeg sender alligevel kærlige tanker til dig "over there" ;-)

    SvarSlet
  10. Ja naturen er noget af det beste vi har, derfor skal vi også passe på den.Hvor er de smukke de billerder du har taget, din datter og lyngen klær hinander.

    SvarSlet
  11. Dejligt med "naturmedicin" - og sikke et smil :)

    SvarSlet
  12. Godt du fik gået en tur og hold da op en smuk datter du har, hvordan tør du lade hende være i hovedstaden???? Okay jeg holder øje med hende :-)

    SvarSlet
  13. en tur i naturen kan kurere det meste og når der så følger dejlige smil med, så bliver det ikke meget bedre :-)

    Det er godt når børnene er hjemme...

    SvarSlet
  14. Ja, når lyngen kommer indefor, så er efteråret på vej. Så køn en datter med det dejligtste smil :)

    SvarSlet
  15. Lene - vi bliver nød til at gøre noget ved den der smeltning :D Hvis du hedder Kirsten - så gør jeg også.

    SvarSlet
  16. Sikke en smuk datter du har, Lene! Og det var flot klaret at blive af med hovedpinen ved at gå en frisk tur :-)

    SvarSlet
  17. Selv tak Stine, og jeg vil gerne have sådan et smil :-)

    Anne, hun har nemlig meget fra landmanden :-) og Tak.

    Johanne, jeg øver mig også, og smilet er jo den korteste afstand mellem mennesker :-)

    Tak henriette, og bloggen og alle I andres blogge er med til at holde mig fast på farvernes lyse toner :-)

    Anne, det var rart, så lige om lidt skal jeg en tur ud igen :-)

    Jeanette Mariae, tak :-) og de kærlige tanker er dejlige at have med resten af aftenen.

    Conny, vi skal i den grad passe på naturen, og tak :-)

    Helle, det er dejligt når naturen kan klare det.Smilet var en gave :-)

    Marianne, det er jeg rigtig glad for at høre :-)

    Kagekone, vi nyder det :-)

    Jette, lyngen plejer tit at blive derude, men i går fik vi en smule af sensommer/efteråret ind :-)

    Sister, det kunne godt være vi skulle til at skifte navne :-)

    Tak madame, ja mine børn blev tit irriteret på mig da de var yngre, når jeg mente frisk luft kunne kurere hovedpine, men det virker :-)

    SvarSlet