torsdag, juli 23, 2009

SURE TÆER I SAFTEVAND

Det er som om, jeg ikke skal strikke den trøje, jeg fem minutter i lukketid købte garn til på en regnvåd og mørk lørdag.

Farven elsker jeg.

Jeg havde glemt opskriften.

Butiksindehaveren kendte ikke til supersoft garn.

Jeg troede, det var bomuld, det købte jeg og betalte i dyre domme (butikken er en specialgarnbutik).


Jeg er nødt til at strikke på pind 2½, for at strikkefastheden passer.

Mine hænder skal have pauser tit.

Og nu har jeg lige opdaget, at jeg har snoet strikketøjet, så det er en ommer.

Måske skulle jeg aflevere garnet tilbage, finde noget uldgarn, så jeg kan strikke på pind 3!

15 kommentarer:

  1. kanskje du skal ta ein pause, og ta det heile på ny..... :-)
    Ha ein fin ettermiddag.

    SvarSlet
  2. Hvor er det dog mærkeligt. Jeg har samme problem med den lille rosa top, jeg er i gang med - nu for tredje gang...

    Men op med humøret, det skal sgi da nok lykkes - for os begge, ikke!!!

    Knus fra engen ;-)

    SvarSlet
  3. Tag en dyb vejrtrækning og mærk efter om det er et projekt, der skal gennemføres eller ændres, til noget andet :)

    SvarSlet
  4. Lene, du kan købe et helt kilo Supersoft hos Marainne Svit rigtig billigt. Hun er desværre ved at lukke sin netbutik.

    Hvis jeg var dig, ville jeg bytte garnet, men jeg egner mig heller ikke særlig godt til at strikke med de uelastiske garner.

    SvarSlet
  5. Håber du får det til at lykkes. Jeg kan ikke strikke med for små pind-strørrelse - får nærmest krampe i fingrene. Mærkeligt nok kan jeg strikke strømper på pind 2½... God dag til dig.

    SvarSlet
  6. Det kommer da lidt an på, hvad du strikker, om det skal være i uld eller bomuld. Er du mon blevet vejledt eller vildledt i specialbutikken? ;)

    SvarSlet
  7. solsikke, jeg har lavet alt muligt andet i dag :-)

    Jeannette, jeg tror jeg må vente lidt og tænke over om jeg orker det her :-)

    Pernille, jeg mærker og mærker :-)

    Sifka, det har jeg også lige set, jeg købte jo opskriften der. Jeg har det bare så dårligt med at se farver på nettet ;-)

    Anette, jeg kan også sagtens strikke strømper på den pindestr. :-) så hvorfor det er så hårdt på rundpind må stå hen i det uvisse :-)

    Jette, jeg bad om bomuld,nævnte derefter supersoft, men Bindestuen i Saltum kendte åbenbart ikke til det mærke. Og så gav jeg 30 kr for et nøgle bomuld/akryl, det er godt nok meget, men jeg skulle bare ha garn :-)
    Opskriften er Grace fra Marianne Svit

    SvarSlet
  8. Måske skulle du også bare lave en ommer - for måske er det arbejdet værd, måske kommer der et unikum ud af strikkeriet...

    SvarSlet
  9. Åh hvor jeg kender det ;( Men det plejer at være den slags projekter der ender allerbedst!!! Kram herfra!

    SvarSlet
  10. Hej - i løbet af et par uger får jeg noget garn hjem, som jeg tror er som Supersoft - (det hedder det også) Prisen ved jeg ikke helt endnu, men det vil ikke blive så vildtn - jeg vil hellere sælge noget garn og ha' tilfredse kunder end at lægge det op ppå et niveau hvor ikke mange kan være med - og somme tider er der ikk eforskel på garnet..

    SvarSlet
  11. Det er en ommer, Lene - det er så frygteligt hårdt at strikke, fordi du må helt ned på en pind 2½ og derfor ender med en meget fast strik. Jeg synes, at du skal levere garnet tilbage og i stedet købe noget andet, som kan glæde øjet mindst lige så meget. Du skal bare bruge en uld til pind 3 - så går det og det har de masser af oppe i Bindestuen :-)

    SvarSlet
  12. Marianne, trøjen er stadig forelsket i,så den skal strikkes :-)

    fru koch, jeg tror også det kan blive en glæde :-)

    Lavendel, jeg vil holde øje :-)

    Liselotte, jeg tror også det bliver løsningen, for mine fingre kramper helt ;-)

    SvarSlet
  13. Jeg ville overveje at skifte til noget andet - hvis du allerede har det sådan, inden du rigtig er kommet igang, så ...

    SvarSlet
  14. Lene, måske du skulle overveje at besøge Marianne Svit rent fysisk? Garnfarverne er endnu flottere i virkeligheden end på billederne - og en tur langs vandet på motorcyklen kan gemalen vel godt lokkes med på? Det er en meget smuk tur - og husk at kigge forbi Fjellerup eller Bønnerup strand. Et par skønne pletter på Norddjurs :)

    SvarSlet
  15. Helle, det gør jeg også efter weekenden :-)

    Else, det gad jeg godt, men hun har nok ikke åbent om aftenen, og lige nu er landmandens hverdag og weekends booket :-)

    jeg kommer jo nede fra Hammershøj ved Randers, så de navne siger mig noget fra før mine forældre fik sommerhus på Salling :-)

    SvarSlet