tirsdag, april 06, 2010

KULDSKÆR

Vorherre rutter ikke med varmen lige for tiden, så jeg må vel hellere finde en ekstra trøje frem.

DSC01302

Jeg drømmer om lidt havearbejde i dag, eller rettere sagt voksenLene ved, at det er tid til at begynde med at rydde op i haven efter vinteren, inderstindeLene ville hellere ligge på sofaen med en bog ;-) Havearbejde er ikke noget, jeg gør af lyst, jeg kan dog godt nyde det, når først jeg har overtalt mig selv til at gøre det.

Først står der dog kontorarbejde på programmet på denne fridag. Det kan jeg godt nyde med en kop te på bordet.

Jeg gad ikke gå i seng i aftes, så jeg legede teenager, efter landmanden var gået i seng, jeg hentede min dyne og så fjernsyn, indtil søvnen overmandede mig. Det er vist ikke så sært, at jeg er kuldskær, for lidt søvn sætter sine spor både i ansigtet og på den indre varme.

Skidt pyt, jeg har fri i dag, så en ekstra trøje og en kop te skal nok gøre underværker.

Må du få en rolig og god første hverdag efter påske.

18 kommentarer:

  1. Og tænk så, hvis solen kommer til at skinne. Så vil jeg glæde mig til at komme hjem fra arbejde og finde liggestolen frem.
    Her regner det så meget, at årets første cykeltur til arbejde er blevet til en biltur. ÆV.
    God hjemme-tirsdag til dig.

    SvarSlet
  2. Tak Eva, et kig ud afvinduet afslører at også her regner det, men ganske stille. Jeg gad godt være med i din vision for denne dag med sol og varme. God arbejdsdag til dig :-)

    SvarSlet
  3. Rigtig god fridag med eller uden havearbejde.
    Jeg vil egentlig godt bytte 120 SFO børn med en gang forårshave;)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en rigtig dejlig fridag Lene...lidt arbejde på kontoret, i haven og så tilsidst sofaen med en god bog :-)

    SvarSlet
  5. Er det ikke herligt at lege teenager igen? Ak ja, men straffen kommer bagefter :-)
    Ha' en dejlig dag, Lene, med teen og regnskaberne!

    SvarSlet
  6. Hanne, jeg ved jo at du er haveglad, men sådan en flok aktive børn i regnvejr, det er da også skønt :-)

    Anne, det er jo sådan, der skal ses på det :-) Tak :-)

    madame, jeg nød det, så må havearbejde ruske hjernecellerne i gang :-)

    SvarSlet
  7. Ja, sådan et bord, lige som det ser ud der på billedet, Lene - og nødvendigvis i skyggen ... fordi solen skinner og det bare er for varmt midt i den ... det kan vi altså godt længes efter ...
    Jeg går overhovedet ikke i haven før det bliver (lidt) varmere - OG tørvejr ... så kan vejrguderne få dét for det ... som om det rager dem :-D Go' fridag! :-)

    SvarSlet
  8. Å! Tilbake i København og du får meg til å sakne heim med ein gong. Slik frukostbord får eg berre heime.

    SvarSlet
  9. Og må du få en rigtig dejlig fridag med gøremål der passer sig for inderstinde Lene.

    Knus ;-)

    SvarSlet
  10. et cetera og det bord fik jeg påskelørdag med mine børn som æggekunstnere :-) Og nu har jeg taget ét bed og sagt det var godt til mig selv :-)

    SvarSlet
  11. Ingeborg, jeg håber min datter i København også kommer til at savne :-)

    Jeannette, tak,nu tager jeg til fys og på biblioteket, så ved jeg godt hvad aftenen byder på :-)

    SvarSlet
  12. Jeg haaber du nyder din fridag. :)

    SvarSlet
  13. Uh - havearbejde, det er jeg ikke blevet voksen nok til at synes om endnu:-) Dejligt, at kunne tage det lidt stilfærdigt oven på påsken!

    SvarSlet
  14. Tina, jeg nyder :-)

    Charlotte, endelig en der heller ikke synes havearbejde er sagen :-) jeg tager det i små bidder, landmanden tager jo de store "haver" :-)

    SvarSlet
  15. Jeg har aldrig forstået det med, at man slapper af med have arbejde. Jeg kommer til at tænke på alt det, jeg kunne gøre i stedet for, hvis jeg endelig kommer igang med lugejern og spade. Slå græs med den gamle hånd-skubber, det går lige:-)

    SvarSlet
  16. Jeg melder mig i koret af ikke-havearbejdeelskere. Jeg elsker at nyde min have fra terrassen, men skal også finde min indre voksne frem for at komme ud og gøre den pæn at se på. Og må sætte grænser som at sige Bare en time - eller Bare lige det og det bed.
    Kunne du afsløre dit bogvalg?

    SvarSlet
  17. Ingeborg, når hun nu vil bestemme hvornår jeg skal skrive, så må hun godt længes lidt :-)

    Charlotte, jeg troede jeg var alene, men i dag kan jeg godt slappe af når først jeg kommer derud :-)

    Conny, nu er vi tre voksne, der hellere vil noget andet :-)og det er også min teknik :-)

    SvarSlet