tirsdag, april 27, 2010

YES YES!

Og så så mine unge kolleger den gamle sygeplejerske danse en sejrsdans inde i personalestuen.

Hold fast hvor blev jeg glad for det brev.

Sygehuset har bevilget penge til en diplomuddannelse, jeg glæder mig.

Jeg glæder mig til at få udfordret min hjerne.

Jeg glæder mig til at dykke ned i noget tørt men absolut også spændende stof.

Det er lige, når kartoflerne skal tages op, hvis altså jeg bliver optaget, det er ikke givet, men det håber jeg, nu hvor pengene er garanteret.

Og så begynder sommerfuglene allerede at flagre, og hende den dumme i min hjerne siger, mon du nu kan klare det? Jeg vil gøre alt for at klare det, andre tror på mig, så jeg tror også på mig.

20 kommentarer:

  1. Stort tillykke Lene, det bliver en spændende og udfordrende proces, men ingen tvivl om at du kan klare det! Den der lille dumme stemme skal bare ikke have taletid. Men for de fleste vil den melde sig af og til. Rigtig god fornøjelse.

    SvarSlet
  2. Sejt! Tillykke, Lene - krydser fingre for at du kommer ind. Selvfoelgelig kan du klare det, du vil jo det :-D

    SvarSlet
  3. Stort tillykke, Lene, hvor er det godt.
    Din indre kritiker kan du putte ned i storetåen og lade den snakke med Anders Ands stemme, så mister den magten:-)

    SvarSlet
  4. Tillykke - hvor er det spændende. Og selvfølgelig bliver du optaget! Pøj pøj med det :)

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig kan du klare det:-)
    Jeg krydser fingre for at du bliver optaget!

    SvarSlet
  6. Tillykke Lene, du bliver den bedste diplomstuderende ever :-)

    SvarSlet
  7. Dejligt - kæmpestort tillykke til dig!!! Det er da klart at du bliver optaget - det manglede også bare ;o)) Krammer.....

    SvarSlet
  8. Tak Betty, og stemmen er der nok fordi det er uvant stof ;-) men det skulle være så sundt for hjernen :-)

    Tak Ingeborg :-)

    Tak Fisker, det håber jeg også til begge dele :-)

    Tak Ravheks, der kommer den ned :-)

    Tak Anette :-)

    Tak Jane, med så mange krydsede fingre må det lykkes :-)

    Tak Anne, for din tillid :-)

    Tak fru koch og knus tilbage :-)

    SvarSlet
  9. Og så så man lige Lene tage en diplomuddannelse med udmærkelse.

    SelvFØLgelig bliver du optaget, og med dit engagement ryger du igennem med stjerner og bannere og klapsalver.

    Og gider du lige glemme alt om de kartofler?

    SvarSlet
  10. Stort tillykke. Du kan!

    Jeg så et indslag om hjerne-mad i går, så ind med frugt og grønt og mørk chokolade og nødder,- så styrer du lige igennem :)

    SvarSlet
  11. Tillykke, Lene, hvor er det dog spændende! Selvfølgelig kan du, for det er noget, der interesserer dig :-) Pøj pøj!

    SvarSlet
  12. Tak, Ellen, for din tillid, og helt glemme kartoflerne kan jeg ikke, jeg er jo madmor :-) Men mon ikke det bliver et dejligt pusterum fra bøgerne :-)

    Tak Eva, jeg så også den udsendelse, og fra nu af skal vi kun have fisk, fjerkræ, grøntsager, nødder og frugt :-)

    SvarSlet
  13. Tak, madame, vi skrev vist lige oveni hinanden :-)Jeg er blevet forberedt på læsemængden og det tørre stof, men jeg vil jo gerne, så viljen og lysten er tilstede :-)

    SvarSlet
  14. Hej Lene. Tillykke med det - det er så fedt at have en "undskyldning" i den travle hverdag til at fordybe sig i spændende faglitteratur.
    Jeg får ikke læst ret meget hvis ikke jeg studerer imens - hverdagen har lidt for mange andre opgaver ellers (bl.a. kartofler):-)
    Hvilken diplom er det du skal igang med ??? Jeg mangler mit valgfag - og så den afsluttende. Det har været så lærerigt, men selvfølgelig også hårdt engang imellem, men berigelsen af det tillærte stof og udfordringerne i min hjerne giver masser af positiv energi.
    Held og lykke.. Betina.

    SvarSlet
  15. SELVFØLGELIG kan du klare det!
    Tillykke med at du sådan er kommet på "finansloven".
    Det kan jo være, at vi herude også bliver beriget med lidt guldkorn i ny og næ, når du liiige skal vende en problemstilling i cyberspace.

    SvarSlet
  16. Tak Betina, jeg starter med grundmodulet og så er det primært indenfor sundhedsformidling og klinisk uddannelse at jeg har tænkt mig at vælge :-)

    Tak Conny, jeg kan nok ikke lade være , for herinde giver det mig en chance at formulere ting på almindeligt dansk :-)

    SvarSlet
  17. FEDT - rigtig hjertelig tillykke med det. Jeg haaber paa noget lignende i loebet af det naeste aarstid, saa ved lige hvordan det foeles. :) Det bliver bare saa spaendende og med din enthusiasme og interesse for dit fag, saa kan du da selvfoelgelig klare det. Saadanne kurser er lavet for nogen lige som dig!

    SvarSlet
  18. Stort til lykke, selvfølgeiig kan du - og du vil elske at lære nyt med den dygtige hjerne du er udstyret med.

    SvarSlet
  19. Tak Tina, jeg krydser fingre for dig :-)

    Tak Gitte, jeg er jo meget praksis orienteret, så jeg håber jeg kan hægte det på praksis :-)

    SvarSlet