onsdag, januar 25, 2012

DET TÆNKER VI IKKE PÅ!

Der havde været en bil inde på gårdspladsen, en lastbil af en slags. Vi satser på, at det var renovationsbilen, der var tidligt ude, og hvorfor han skulle gå op og kigge ind af døren, hvis han da gjorde det, tænker vi ikke på(læs = vil Lene ikke tænke på) Godt det ikke er nu, at landmanden skulle på jagttur i flere dage.

Og typisk mig, så skal jeg i hvert fald ikke ud og gå tur i tusmørket, mens landmanden er til frisør. Det motion jeg får i dag, må blive opvarmningen til korsang i aften.

rådyr på mark

Sløret billede af to rådyr, men jeg nød synet på gåturen i forgårs.

rådyr på mark2

11 kommentarer:

  1. Så var det jo helt rimeligt at hunden var oppe og markere.. Men jeg forstår dig nu så godt, jeg ville nok også holde mig inde. Glæd dig Lene, det går med hastige skridt mod lysere tider, så bliver det meget nemmere at nå ud og gå tur.. God aften sammen med din nyklippede landmand. :-)

    SvarSlet
  2. Tak Inge, det er rart at vide, at Istvan er vagtsom. Det er så skønt med lysere tider, og jeg er så modig, når bare jeg har back-up herhjemme :-)

    SvarSlet
  3. Uh, det var da uhyggeligt. Godt I har hunden til at advare.

    SvarSlet
  4. En rigtig træls oplevels. Vi bor også lang ude på Lars Tynd.... mark og har ågså haft besøg af biler som vender i indkørslen meget meget sent om aftenen. Vi har også hund både inde og ude og det tror jeg virkelig er en god sikring mod besøg. Og så er vi jo nogle der har mænd der er jægere, så hvis det endelig skulle være kunne et afladt våben vel skræmme dem væk. Det sidste har vi dog aldrig haft brug for, men det er nu rart at vide at muligheden er der, for som jeg siger " hvis de vil ind når de kan se der er nogle hjemme, så har de dårlige hensigter" ;-)

    SvarSlet
  5. Marianne,jeg er glad for vores hund :-)

    Tanker og spin, jeg er også glad for både hund og jæger. Vi låser også døre nu om dagen, for de skal ha lov til at arbejde for sagen, hvis de vil ind :-)

    SvarSlet
  6. Lidt en gyser, men der er nok en naturlig forklaring...Og hurra for hunden.

    SvarSlet
  7. Uha, jeg ville også føle mig utryg. Man hører så meget. Var det så renovationen?
    Godt med en hund og en jæger.

    SvarSlet
  8. Eva, jeg er rigtig glad for vores hund :-)

    Betty, umiddelbart ser det ikke ud til at være renovationen, men som Eva siger, der er helt sikkert en naturlig forklaring, måske en lastbil, som er kørt fejl. Det vælger jeg at tro :-)

    SvarSlet
  9. Øv, ja mine landmandsvenner har også haft ubudne gæster på en af deres ejendomme. Det kan ikke nytte, at du er alene hjemme om natten, når sådan noget kan ske. Du får jo aldrig lukket et øje igen, hvis du oplever det, mens landmanden er i Langtbortistan for at skyde dyr:-) Så må du have venner eller familie hos dig - eller tage på retræte eller ferie.

    SvarSlet
  10. Det er altså også fordi vi hører alt for meget skidt i medierne. På et tidspunkt snakkede jeg med min søster om det at være mørkeræd, jeg er ikke selv for modig når det er mørkt, men så siger hun : har du tænkt på at man kan putte sig i mørket......jeg ville nødig derud hvor det skulle blive nødvendigt at putte sig, men hun har jo ret.

    Jo det er godt vi har vores hunde, bare min kunne finde ud af, at det kun er et dyr der går hen over gårdspladsen og ikke en person, hun larmer uanset hvad.

    Go´ dag til dig fra Joan M

    SvarSlet
  11. Charlotte, heldigvis er det sjældent at jeg er alene om natten, men ellers må jeg tage af sted :-)

    Joan, da jeg var alene, tog jeg hunden med ind i soveværelset, så følte jeg mig tryg. Heldigvis har jeg ikke indtryk af at Istvan gør over hvad som helst :-)

    SvarSlet