onsdag, januar 25, 2012

HVEM DER!!!

Det er midt om natten, gårdens beboere sover sødeligt. Pludselig rejser hunden børster og gør vildt og inderligt. Fruen på gården sover stadig sødeligt, en nedsat hørelse kan sommetider være en fordel. Landmanden derimod vågner, går søvndrukkent ned til hunden, i natten ser alting anderledes ud, så det synes, som om der er en skikkelse ved døren, så overskriften råbes højt. Det var der så vist ikke.

Landmanden går i seng igen, men nu er fruen vågnet og vil have besked. Det er jo helt forkert, det er fruen, der hører mærkelige lyde og ser skikkelser i mørket, ikke landmand og Istvan. De to skal være rolige og beroligende, det er de sådan set også, de falder nemlig hurtigt i søvn igen.

DSC04960

Det gør fruen så ikke, i hvert fald ikke med det samme. Det sjove er, at drømmen derefter kan jeg huske, hvad jeg normalt ikke kan, og jeg havde ikke styr på noget som helst i den drøm.  Måske er det kombinationen af at blive forskrækket og så drømmen, der endnu sidder i mig, for jeg er lidt ved siden af mig selv lige nu. En kop te, et bad og en god køretur, mens solen står op og med god musik dertil, så er jeg sikker på, at jeg nok skal finde sammen på mig selv.

DSC05043

Må din dag føles tryg og god.

7 kommentarer:

  1. Uf, det er lige før jeg kan mærke uroen i min krop efter sådan en oplevelse...Håber du har fundet roen..;-D En god dag til dig..

    SvarSlet
  2. Det som oftest trygt og godt at have hund, men ind i mellem ville det være meget fint, hvis de kunne forklare hvorfor de larmer netop nu.. måske har han han også drømt underlige drømme.. :-)

    SvarSlet
  3. Uha , kender godt følelsen af "hvad var det for en lyd". Sidste forår vågnede vi ved at hunden var STIK TOSSET....og da jeg kikkede ud af vinduet gik der en hætteklædt mand rundt nede i haven. han forsvandt da vi tændte lys......næste morgen opdagede vi at der var boret hul i terassedøren. Men han havde ikke været inde. Det havde han så til gengæld på 11 andre landejendomme her i området. Hold dog op hvor var jeg glad for min hund. Mine lytte lapper har siden været slået helt ud lige inden jeg skal sove, synes jeg har haft meget svært ved at lægge det a mig.
    Sådan et menneske burde vide hvor meget han ødelægger på alle punkter.

    Hilsen Joan M.

    SvarSlet
  4. Det var godt, at landmanden var hjemme!
    Når hunden gør, så er der jo et eller andet - men det kan bare være noget, vinden smider rundt med - hvad ved en hund?

    SvarSlet
  5. Tak Annemarie, uroen sad faktisk i kroppen det meste af formiddagen :-)

    Inge, der havde været en bil inde på gårdspladsen, så det var godt at han gøede :-)

    Uha Joan, sikke en grim forskrækkelse. Em af mine medstuderende fik en alarm, som også er tændt, når de går i seng, efter de havde haft indbrud i stueetagen mens de sov på 1. sal. Og tyven var en rigtig grim fyr, viste det sig.

    Charlotte, jeg var dybt taknemlig for han var hjemme, og der havde været nogen her, i hvert fald på gårdspladsen, der var bilspor. ;-)

    SvarSlet
  6. Det er godt med en hund der giver lyd hvis der er noget ukendt. Men øv hvor en træls oplevelse. Håber du trods alt har haft en god dag.

    SvarSlet
  7. Tak Anette, jeg har haft en god dag, og jeg er glad for at vi har en hund, som registrerer så meget :-)

    SvarSlet