lørdag, maj 27, 2023

Min smukke, dejlige dreng

 Hjertelig tillykke med de 36 år. Jeg smiler, når jeg tænker på dig. Mit liv ville have været så fattig uden dig. 

Når jeg ser dig sammen med din dejlige lille dreng, bliver jeg rørt, glad og taknemlig.

Når jeg ser dig sammen med din kæreste, bliver jeg rørt, glad og taknemlig.

Når jeg ser dig sammen med din far og din søster bliver jeg rørt, glad og taknemlig.

Rørt over at se og mærke kærligheden, kærligheden mellem dig og din søn, kærligheden mellem dig og din kæreste, kærligheden mellem dig og din familie.

Glad for at du er landet der, hvor du er lige nu. Jeg ved, at det er hårdt at være en småbarnsfamilie. Jeg ved, at det er hårdt at være i et andet land. Jeg ved, at det er hårdt, når sygdom rammer familien, at være langt fra hinanden. Men du gør det så godt. Du er en skøn far, en god kæreste, en dejlig bror og den bedste søn.

Taknemlig for at du har fået lov til at opleve det at være far. Taknemlig for at du har fået lov til at dele glade og barske stunder sammen med kvinden, du elsker. Taknemlig for at jeg har fået lov til at være din mor.

Da du var lille, sang du til mig, da jeg skældte dig ud " du skælder mig hele tiden ud, sku vi ikke være venner?" I dag skælder jeg ikke ud, jeg vil nemlig rigtig gerne være din ven og mor. Og jeg glæder mig til vi ses og vi kan fejre din fødselsdag sammen.

Min søn 18 måneder gammel


10 kommentarer:

  1. Tillykke med sønnen. Kærligheden til ens børn bliver heldigvis ikke mindre med årene. Det er lige før, at beskyttertrangen heller ikke gør det, men den må man ofte bide i sig. Den kan man dog overføre til børnebørnene, hvis man er så heldig at få sådan nogle 🥰

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Den beskyttertrang sidder dybt i os, og jeg har svært ved at forstå at jeg var så rolig, da mine egne børn var på mit barnebarns alder. nu ser jeg farer alle steder :-)

      Slet
    2. Den er simpelthen klassisk, Lene - sådan tror jeg vi alle har det 😂

      Slet
    3. Helt klassisk 🙂 vi sad 6 bedsteforældrepar og måtte kigge væk mens 3 børnebørn legede ved en vippe ellers havde vi stået ved siden af dem konstant 🙂

      Slet
  2. Tillykke med ham! Det må være den største lykke i livet, at opleve at ens børn, trods besværligheder, er landet er så dejligt og kærligt sted i livet ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Henriette, tak. det er stort at opleve og det skønner jeg på :-)

      Slet
  3. Et stort tillykke med sønnen, hvor er det dejligt at have sådan en søn i dit liv. Man bliver så glad, når man ser børnene vokse med opgaverne og finde det rigtige ståsted i livet. Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne, det er nemlig rigtig godt formuleret, at vokse med opgaverne og finde et ståsted :-)

      Slet
  4. Det var nogle rørende ord. Stort tillykke med sønnen. Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Joan, for dine ord 🙂

      Slet