mandag, maj 27, 2024

Jeg fyldes med glæde

 når jeg tænker på min søn. I dag bliver du 37 år.

Du har altid været det barn, der drog omsorg for andre. 

Den, der fandt på sjove lege. 

Den der inkluderede andre i dine lege.

Den dreng, der havde fantasi for hele børnehaven i følge pædagogerne.

Du er ikke sluppet gennem livet uden skrammer og hårde stunder, men her står du, et skønt menneske, som jeg elsker at være sammen med.

Du er en fantastisk far, nu far til to. At se dig sammen med dine børn, gør mig glad. Din søster har lige sendt mig et lille videoklip med en dreng, der ligner lidt dig og som elsker fodbold. Det har du aldrig gjort, men til gengæld har du elsket mange andre ting. Og drengen siger, "så føles det så'n, at jeg er glad i min hjerne". Og den følelse giver du mig. 

Jeg glæder mig til, at vi får tid til at fejre dig. I dag måtte du nøjes med en video med fødselsdagssang. Men vi har fået billeder af den lille familie på udflugt, så I har helt sikkert hygget jer.

I går, da jeg hjalp din far med at få korn i såmaskinen, tænkte jeg på dig. Ganske enkelt fordi jeg mærkede på kernerne, de var dejlige at røre ved, det virkede helt beroligende. Det var helt sikkert ikke det, der fik dig til at trodse forbuddet om at kravle rundt i korndyngerne, da du var 3 år. Du havde sneget dig ud i laden og forsøgte at bestige kornbjerget. Ikke helt ufarligt, for det skrider jo, men heldigvis opdagede jeg dig og det var ikke uden protester, at jeg fik dig ned af bjerget. Til genfæld fandt vi aldrig den træsko, som var forsvundet i dyngerne under opstigningen.

Hjertelig tillykke med fødselsdagen, min voksne søn. Som altid er hækken sprunget ud til din fødselsdag.









8 kommentarer:

  1. Tillykke med sønnen🇩🇰 Det er lidt langt væk, at have sit guld🤗
    Men sådan må det måske være….🥰
    Maj er en skøn fødselsdags måned🇩🇰 først vores ældste barn, d 12/5 ( kender 8 personer med fødselsdag på denne dag) og hans gamle mor den 25/5.
    Må i få
    En dejlig sommer🥰🥰👍🏻🌞

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anonym og tillykke til dig også 🙂. Vi er så heldige at den lille familie holder sommerferie hos os ❤️

      Slet
  2. Tillykke med ham.
    Man kan i vores alder nok slet ikke lade være med at filosofere lidt over tiden der var og hvordan den forløb. De små hændelser - og de lidt større.
    Bedst af alt er, at vores voksne børn fungerer, er hele mennesker og at de trives og har det godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Jeg synes kombinationen af at få børnebørn, min alder, sygdomme og gårdsalg har fået minderne og tilbageblikket til at eksplodere og 🙂
      Og det er skønt at opleve ens børn som voksne, der trives.

      Slet
  3. Til lykke med ham♥️ Dejligt, at læse om ham som lille😊 Alt godt, Charlotte Thaarup

    SvarSlet