onsdag, juli 15, 2009

SOMMERMORGEN

Førhen havde jeg to sovende børn i værelserne, når landmanden var kørt hjem med sin madkurv for at arbejde. Nu er her bare mig selv.


Egentlig kunne jeg smutte i seng igen, men jeg elsker disse stille morgener, morgenmaden blev nydt på den terrasse med morgensol og herefter en lille morgentur rundt for at nyde, at insekter og sommerfugle også er startet på morgenens arbejde.


En enkelt krimi bliver læst færdig i sofaen før jeg sætter mig ud på mit ”kontor”, jeg læser rundt omkring hos jer, men ikke så meget som jeg gerne ville, jeg kommenterer lidt, men ikke så meget som jeg gerne ville, det er ikke ligefrem den mest komfortable stol, jeg sidder i ;-)


Gederams findes både i Norge og Danmark, den liver op på landskabet om det er på en fjeldskråning eller en flad lynggrund.


Landmanden knokler der hjemme, det forpligter, så jeg må have fundet malepenslen frem, træværket på vinduer, havemøbler og terrasse råber på livgivende olie, der er kun en vej og det er fremad.


Ha en god onsdag.

8 kommentarer:

  1. Dit kontor ser ikke særligt mageligt ud, Lene ;-) Jeg håber, du snart får en rigtig stol.
    God fornøjelse med malerpenslen - her er det håret der skal have en gang 'maling' :o)

    SvarSlet
  2. Madame, jeg skal have ordnet det trådløse ;-) Og det lyder hyggeligt med en gang hårmaling :-)

    SvarSlet
  3. Det mere primitive kan også have sin charme :-)

    SvarSlet
  4. Sådan en sommermorgen med sig selv - det er skønt :)

    Kan du nu nyde alle dine gøremål - god dag :)

    SvarSlet
  5. Det var måske det, jeg skulle: anskaffe mig en møgubehagelig pc-plads; så kunne jeg måske lære at begrænse min tid foran skærmen :-)

    Gederams er jeg også temmelig begejstret for - den er så smuk, og jeg kan godt lide 'snevejret', når den afslutter sæsonen med at smide sine frø.

    SvarSlet
  6. Miri, jeg ryger lige tilbage i barndommen hvor drømmen om egen hule levede i bedste velgåenden. Nu har jeg fundet den :-)


    Helle, det ved vi to nemlig :-)

    Ellen, sådan er det nemlig :-)

    Ude i Vildmosen hvor jeg bor er der lilla i alle grøftekanter og langs læbælter, det er så smukt :-)

    SvarSlet
  7. Åh... Det blev så lige torsdag morgen. Vil alligevel ønske dig en rigtig dejlig dag.

    Kh. fra engen ;-)

    SvarSlet
  8. Tak Jeannette og i lige måde :-)

    SvarSlet