mandag, januar 23, 2012

ANERKENDELSE

To af mine kolleger skulle til konference for danske neurosygeplejersker, det blev lidt hurtigt bestemt, for der skulle først være tilsagn om penge fra en fond.

På afdelingen hænger de to posters fra den europæiske apopleksikonference, den ene er udsprunget af et projekt, som jeg var med til at starte op sammen med vores socialrådgiver. Vi havde sammen med neuropsykologen lavet en instruks, så det fra at være noget, der skete, når vi havde tid, nu er et tilbud, vi giver børn mellem 6- 18 år med forældre med en hjerneskade. Tilbuddet er en samtale med en sygeplejerske og enten socialrådgiveren eller neuropsykologen, for det har vist sig, at børn nemt bliver glemt i det akutte stadie. Min afdelingssygeplejerske syntes, vi skulle have det projekt med til Hamburg, jeg syntes ikke, vi havde nok at vise frem. Vores uddannelsesansvarlig, som har en kandidatuddannelse, foreslog, at vi lavede et fokusgruppeinterview med sygeplejersker, socialrådgiveren og neuropsykolgen om oplevelsen af, hvad børnene spurgte om, hvad der var svært og hvad der var godt ved samtalerne. Fokugruppeinterview er en del af den kvalitative forskningstilgang. Man kan ikke umiddelbart generalisere til andre steder, men et sådan interview kan finde temaer, som andre måske kan bruge i deres praksis eller forskning. Posteren blev lavet af vores professionelle fotoafsnit på sygehuset i samarbejde med den uddannelsesansvarlig sygeplejerske.

P1000449

Lige før mine to kolleger skulle af sted, spurgte jeg, om det ikke var muligt, at den poster kom med, den ene kollega havde været med mig i Hamburg, og jeg havde brugt hende som sparringspartner i forhold til, hvad jeg ville fortælle folk, der spurgte til projektet. Min chef var hurtig på tastaturet og i løbet af en time blev posteren godtaget til posterudstillingen. Min kollege var mildt sagt noget bekymret for at skulle præsentere den, vi andre havde fuld tillid til hendes evner.

I torsdags fik jeg en begejstret kollega i røret, posteren fik prisen for bedste poster og indlæg! Sådan, nu har vi sat vores afsnit på Danmarkskortet, det plejer altid at være de andre store sygehuses afsnit.

13 kommentarer:

  1. Til lykke, Lene! Hvor er det godt gået - og hurtigt handlet, det er det der skal til en gang imellem :o)

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt! Godt at I var så hurtige på aftrækkeren og plakaten blev modtaget så godt. Jeg er slet ikke overrasket, for jeg ved jo allerede, hvor dygtig du er :-)

    God mandag til dig!

    SvarSlet
  3. Tillykke med det.Godt, når der kan handles hurtigt.

    SvarSlet
  4. Ruth, tak og en god dag til dig også :-)

    Tak Nina, her fik emnet og posteren den opmærksomhed, som den slet ikke fik i Hamburg :-)

    Tak Liselotte, jeg kan kun tage æren for at starte projektet, posteren og fokusinterviewet kan vi takke min kollega for :-)
    God dag til dig også.

    Tak Betty, jeg er rigtig glad for at jeg fik sat de andre i sving ;-)

    SvarSlet
  5. Super flot.. Tillykke til jer alle. :-)

    SvarSlet
  6. Tak Inge, vi er også rigtig glade :-)

    SvarSlet
  7. Godt gået og dejligt med anerkendelse af arbejdet.

    SvarSlet
  8. Tak Hanne, det er bare skønt :-)

    SvarSlet
  9. Sådan!! Rigtig flot. Og hvor er det også et vigtigt emne I har fat i!

    SvarSlet
  10. Tak Anne, det synes vi også, næste del af projektet bliver interview af forældre til børnene, om de oplever det som et godt tilbud.

    SvarSlet
  11. TILLYKKE! Det er så skønt, når man får anerkendelse for sit arbejde. Og jeres arbejde gør virkelig en forskel.

    SvarSlet
  12. Tak Conny, vi håber det gør en forskel, det ved vi jo reelt ikke, før vi undersøger det. Og det har vi planer om at gøre :-)

    SvarSlet