torsdag, oktober 21, 2021

Påvirkning af krop og sjæl

 Jeg er ude af isolation, jeg har ingen nævneværdige symptomer, jeg har været feberfri i seks dage. Det sidste halvanden døgn i isolation foregik i hele sommerhuset (fordi datteren nu er flyttet i lejlighed). Det gjorde en mærkbar forskel, for det føltes som ferie mere end isolation.


Jeg har isoleret rum og tøj, først herhjemme inden jeg kørte op til sommerhuset. Nu også i sommerhuset. Jeg havde satset på, at jeg kunnet køre talrige vask igennem både i sommerhuset og herhjemme, men vaskemaskinen herhjemme kunne åbenbart ikke tåle 10 døgn uden at blive brugt. Den kun halvanden år gammel maskine nægter at starte, så nu må vi vente på montør. De kunne, hvor vi ikke kunne og omvendt, så der kommer til at gå knap 2 uger. Så jeg kører frem og tilbage mellem sommerhus og gården for at fordele min energi og arbejdsindsats.


Der er bestilt smørrebrød til folkeholdet til frokosten i morgen, og der skal ligeledes rundstykker på bordet til formiddagskaffen. Nu skal det fejres, at kartoflerne er i hus.


Solen skinner og gør mig glad. Jeg skal have fundet en frakke, så jeg komme ud og gå. Mit gåtøj er jo i karantæne i to døgn. Først vil jeg dog nyde at kunne drikke en kop te sammen med landmanden. Jeg er glad for, at jeg har to hverdagsfridage oveni min friweekend, så er der håb for, at jeg kommer i bundt med alt vasketøj og rengøring. Herhjemme har vi måtte aflyse vores ugentlige rengøring af firma, fordi der ingen var til at få ryddet op/væk før rengøringen. Landmanden har haft travlt med at få det hele til at fungere inklusive at håndtere alt det jeg plejer at gøre kontormæssigt. Så jeg tror også, at han nyder, at jeg nu er ude af isolation.

De sidste par aftener har jeg gået tur ved aftensmadstid, både i skoven og i klitterne. Her mødte jeg ingen mennesker og det gjorde mig glad at gå. Ikke desto mindre har min søvn drillet mig utroligt meget, så jeg satser på, at jeg nu kan få den tilbage i den gode rytme, for jeg er ærligt talt meget træt nu.


Det var det sidste indlæg, forhåbentlig, om min covid-isolation. Jeg mangler stadig et indlæg om vores sommerferie i Norge, men de billeder ligger fysisk på computeren herhjemme, så det har jeg ikke kunnet skrive. Jeg glæder mig til at dykke ned i sommerferieminder. God torsdag til dig.

8 kommentarer:

  1. Velkommen ud i friheden, omend en med mange praktiske gøremål. Jeg kan forestille mig forandringen fra at være i et rum til et helt sommerhus og derefter gåture. Skønt at komme tilbage til hverdagslivet, når man har været forhindret i det, forestiller jeg mig. God weekend, når du når dertil.

    SvarSlet
  2. Tak Ilse. Hverdagslivet påskønnes endnu mere 😊
    Også god weekend til dig

    SvarSlet
  3. Velkommen til det frie liv :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt, at du er ude af isolationen, og jeg er sikker på, at landmanden er lettet.
    Jeg blev vaccineret tredje gang for nogle dage siden, og det har været en drøj omgang, hvor jeg blev virkelig dårlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det er godt at være ude af isolation.
      Hvor er det synd for dug, at du blev dårlig denne gang. Det blev du ikke de første to gange?

      Slet
  5. Velkommen tilbage til friheden. Jeg kan sagtens forestille mig, hvor frustrerende det må være ikke at måtte foretage sig noget som helst - og oven i købet dermed skabe ekstra arbejde for andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Dybt frustrerende :-)

      Slet