onsdag, november 08, 2023

Det gør mig glad

  •  når jeg som i dag står overfor en flok på 15 patienter og  deres pårørende og kan mærke, hvordan de finder genklang i hinandens historier om hvordan de fik et stroke. Jeg glæder mig over at én kommune har vedtaget, at de tilbyder en vis del af de "lette ramte" patienter opfølgningsforløb efter stroke. 
  • når jeg ser et smil på mine kollegers læber. 
  • når jeg tænker på, at jeg både skal ud at gå med tre dejlige kvinder fredag og mine to jyske søstre på lørdag.
  • at jeg har bestilt billetter til min mand og datter, så de sammen med mig skal opleve Sissel Kyrkjebø i december måned
  • at mine to søstres fødselsdagsgave til mig for over et år siden nu indfris. Vi skal til Oslo Gospel Choir koncert i december.
  • at S føler, at vi er i stuen, når vi taler sammen på messenger. Han leger til lyden af hans forældre og farforældres stemmer. Det er derimod hårdt, at han nu ikke vil sige farvel og bliver ked af, at vi skal stoppe med samtalen. Men det var helt tydeligt, da jeg sagde, at jeg kom op til ham om x dage, så livede han op og forstod det.
  • at tænke på, at vi skal være farforældre igen til foråret.
Jeg gav mig selv en opgave i dag, da jeg kom hjem efter en sen vagt. Lad være med at udgive det tunge indlæg, jeg havde skrevet. Skriv et indlæg, hvor jeg kun fokuserer på det, der gør mig glad. Det er så hermed gjort. Håber du har oplevet noget, der gør dig glad.




13 kommentarer:

  1. Tillykke med, at I skal være farforældre igen! Det glæder jeg mig til at læse om.
    Jeg blev lidt trist til mode, da jeg læste din "blogreklame" på Instagram, om at du egentlig havde skrevet et trist indlæg. Tilfældigvis talte min mand og jeg så ved middagsbordet om at fokusere på det positive i livet, så nu er jeg glad for, at du fik tankerne over på det, der gør dig glad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny. Om indlægget egentlig er trist eller tungt for andre ved jeg ikke. Det er måske mere mig, der ser det som tungt. Men det hjalp at flytte fokus på alt det, jeg er glad for 🙂

      Slet
  2. Tillykke med at I skal være farforældre til foråret, hvor er det dejligt. Der er meget, at være taknemlig over og at glæde sig til.
    Det er vigtigt at se de positive ting, men det bekymrer mig, at du har et tungt indlæg på lager. Håber presset mindskes og at du måske engang får lyst til offentliggøre det. Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne. Der er så meget at være glad for og det trængte jeg til at minde mig selv om. Som jeg skrev til Conny, er det måske mig, der ser indlægget som tungt. Måske kommer det ud som det er, eller i en anden form 🙂

      Slet
  3. Tunge tanker er klæbrige, så mentalhygiejnisk er det sundt at fokusere på det, der gør én glad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eric, det er nemlig fuldstændig rigtig. Og klæbrig er et godt ord 🙂

      Slet
  4. Tillykke med både det næste barnebarn og med, at de tunge tanker ikke fik lov til at dominere 😘

    SvarSlet
  5. Stort tillykke med i skal være farforældre igen. det er så dejligt at gå og glæde sig til. Tunge tanker, åh ja, tænker ofte på sætningen : Hvor der er vilje, er der vej.... egentlig en lidt sjov sætning , men den har hjulpet mig mere end en gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Joan. Godt med sætninger, der kan hjælpe os :-)

      Slet
  6. Kære Lene

    Jeg har forsøgt at finde dine kontaktinformationer, så jeg kunne skrive til dig "bagom", men det er ikke lykkedes derfor denne kommentar.

    Jeg undrer mig meget over alle de henvisninger, jeg får fra din side (mere end 3.100 siden ca. august måned i år). Det er selvfølgelig dejligt, men jeg undrer mig bare. Er det noget, du ved noget om?

    Bedste hilsner (med tak for at jeg er på din blogroll).
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Hanne. Det aner jeg ganske enkelt ikke noget om, jeg har jo ikke noget med "maskineriet" på bloggen. Det lyder underligt.
      Øverst oppe til højre under billedet af min far og søn står min mailadresse.

      Slet
    2. Kære Lene

      Tak for dit svar. Jeg prøver, om jeg kan finde årsagen til mysteriet.

      Årh ja, der står din e-mailadresse. Det fik jeg ikke lige øje på.

      Slet