fredag, august 21, 2009

SOM ET LYN

Det havde blæst og blæst, men ingen tegn på regn, så der blev høstet, vasketøjet stod stadig udenfor, blæsten holdt duggen væk.

Aftensmaden var lavet, skulle bare varmes, når høstfolket kom ind, men inden skulle sønnen køres op til kæresten. Landmanden blev konfereret med over mobil, vi kunne sagtens køre, de regnede med et par timer endnu, altså først aftensmad hen ved midnatstide.

2 kilometer fra gården kom første lyn, så næste lyn, så næste, men ingen torden og ingen… jo så kom regnen, vi krydsede fingre for, at det var lokalt og ikke ramte mosen.

Da jeg kom hjem igen, sad høstfolket og ventede inde, vasketøjet var blevet vådt, men var dog blevet taget ind, hvilket jeg var meget imponeret over, for normalt får landmanden høstbriller på, så han kun ser det, der har relevans for høsten.

Der blev hurtigt dækket bord og varmet mad, bagefter faldt landmanden og frue om i hver sin stol foran fjernsynet, og der vågnede de så kl. halv fem i morges!


Det er arbejdsdag i dag, men først i eftermiddag, så jeg smutter lige en tur ned til min far først, når huset har fået en lyn omgang med støvsugeren. Ha en god dag.

7 kommentarer:

  1. Godmorgen, Lene, vågnede i virkelig i en stol i morges? Uha, så har I været trætte :-)
    Rigtig god dag til dig!

    SvarSlet
  2. Madame, jeg lå i en sofa, landmanden i en god stressless stol :-) men alligevel :-)
    Også en god dag til dig :-)

    SvarSlet
  3. Torden og lynild - det har i da godt nok meget af.....

    SvarSlet
  4. Marianne, i går havde vi ingen torden, men det andet, det var her :-)

    SvarSlet
  5. Håper de finn vegen til senga i kveld... :-)
    Me reiste frå Danmark i går kveld, det var litt av eit ver vi fekk på overfarten - lyn, torden, vind og regn...
    Fint her i dag, heldigvis.
    Ha ei fin vakt.

    SvarSlet
  6. For pokker, Lene.
    Du arbejder for meget!
    Det vil jeg ikke sige til din mand, selv om han også gør det, men jeg ved jo, hvordan det er at være landmand i høsttiden - de sover stort set ikke...

    Men hvis jeg skal være en stor smule grov, så har han trods alt stadig kun ét arbejde, mens du har to. Eller tre?

    O.k. - respekt for det reddede vasketøj. Det var jeg imponeret over ;-)

    SvarSlet
  7. Solsikke, der var gang i det den dag i Danmark :-)

    Ellen, tak for opsangen :-) det der vælter mig lige nu er mit nye job. Når jeg ikke føler mig kompetent og føler jeg famler rundt, så knuger det til i min mave.

    SvarSlet