mandag, januar 10, 2011

JEG ØVER MIG

Gitte skrev på sin blog: “det vi ikke kan gøre noget konstruktivt for at forandre må vi leve med, søge løsninger og flytte fokus. Helst uden øvbrokkerier, fordi det ikke er konstruktivt, bare energislugende og passiviserende for den der gør det og den som skal lægge øre til”

DSC03074

Jeg kender denne mandagstristesse,  jeg ved, den kommer efter aftenvagter, jeg ved, den kan få mig til at sige dumme, grimme ord til dem, jeg holder af, så jeg øver mig i at være stille.

DSC03080

Første øvelse: Gæt en episode – lyset går ud i morges, da landmanden er stået op, han farer ud til sikringsskabet, døren står åben til køkkenet, mine sko med mine dyre specialsåler står i køkkenet, Istvan er lige vågnet i bryggerset!

DSC03113

DSC03110

Lene står op senere, leder efter sine sko! Jeg øver mig, gør jeg.

DSC03101

DSC03087

Og så tog jeg de to hunde med ud på en gåtur på marken.

DSC03099

Bare rolig.

DSC03100

Vi kom alle tre tilbage i god behold.

DSC03123

Nu vil jeg flytte fokus.

Må din dag blive med fokus på det gode og det dejlige i livet.

13 kommentarer:

  1. Nu var det jo heller ikke hundehvalpens skyld, det var jo lige som mands, overlevede han ? ;-)

    SvarSlet
  2. Ja det er viktig lærdom. Men en ting er å ha det i hodet. Klarer en å leve etter det er det flott.
    Jeg går stille rundt i mitt hus i dag å rydder bort julepynten.
    Hadde tenkt det skulle få stå til 20.dag. Men vet at jeg har en leilighet som må rydes og vaskes ut av innen måneden, så da er det bare å sette igang.
    Ønsker deg en riktig god dag :)

    SvarSlet
  3. Åh....Lene, da...det er hård træning. Tror din fokusmuskel bliver stærk :)

    SvarSlet
  4. Ha Tine, manden overlevede, jeg øver mig jo i ikke at sige/gøre noget overilet :-)

    Astrid, tak i lige måde. Ja vi er kommet langt, når det bliver i praksis og ikke blot i ord :-)

    Miri, Tak i lige måde :-)

    Gitte, gad vide hvor den fokusmuskel sidder ;-)

    SvarSlet
  5. Gitte lyder som en klog kvinde.. :-) og du øver og øver... :-) Øvelse gør jo mester, så det lykkes forhåbentlig også ind i mellem.. :-)
    Rigitg god fokus dag til dig.

    SvarSlet
  6. En opbyggelig historie. Jeg vil også gerne øve mig. Nogen gange, altså:)

    SvarSlet
  7. Tak Inge :-) jeg bliver en sand mester!

    Charlotte, du lyder som min mand, jeg har nemlig også skab til sko ;-)

    Eva, man skal heller ikke overdrive det ;-)

    SvarSlet
  8. Som Inge ganske rigtigt skriver, så gør øvelse jo mester, så jeg er helt sikker på, at du klarede den, også i denne omgang ☺.

    SvarSlet
  9. Det er godt, at hvalpe bliver aeldre.
    Onsker dig en dejlig dag:-)

    SvarSlet
  10. Puha, du er god :-)
    Et helt liv ville ikke være nok til mig til at øve mig i, når det kommer til den slags situationer...
    Du kan roligt være stolt af dig selv allerede nu.

    Og så kan du også være meget stolt af din datter! Men det er du jo også...
    Hvor er det godt gået af hende - jeg kan godt forstå, at du er helt tryg ved at sende hende videre i livet.
    Tillykke med hende - både med fødselsdagen og hendes uddannelsesforløb/eksamener :-D

    SvarSlet
  11. Anette, tak for tilliden :-)

    Tak Ravheks, så sandt så sandt :-)

    Tak Ellen, heldigvis var jeg alene, da jeg opdagede det, så jeg nåede at tælle til 10 eller var det 100 :-)

    SvarSlet