søndag, marts 27, 2011

HUSHOLDNINGSSØNDAG

Vasketøjsbunker elimineres lige så hurtigt, som vaskemaskinen kan klare det.

Dvs. min evne til udførelse af vaskesøndag afhænger af kapaciteten af min vaskemaskine (ydre faktorer).

DSC03624

Min evne til udførelse kunne også afhænge af indre faktorer, eks. at jeg glemte vasketøjet og først kom i tanke om det, når jeg var ved at falde over bunkerne i gangen. Jeg kunne også blive afledt, eks når landmanden vil vise hjemmesider, han har fundet om Dolomitterne og motorcykelture eller når jeg fordyber mig i det faglige stof til morgendagens undervisning (WHOS klassifikation af funktionsevne, funktionsevnebegrænsing og helbredssituation set i forhold til bl.a. udførelse og kapacitet)

DSC03620

Et godt forbrugerråd på denne husholdningssøndag, lad være med at lege forår og hænge vasketøj op udenfor i kortærmet T-shirt og bare tæer i skoene. Nu drikker jeg te, har iført mig varmt sjal om skulderne og strømper på fødderne i håb om at begrænse konsekvensen af min legen forår.

DSC03621

Men forår er det trods kulde. Der er ikke mange tidlige forårsbebudere i form af  blomster her på matriklen, i og med at vi er tilhængere af store græsplæner og et minimum af bede, men lidt har også sin ret.

God søndag til dig. Hvad mon du fylder i din søndag?

7 kommentarer:

  1. Næh, det snyder, gør det... det ser så fint ud, og er det da også, men man skal stadig være iført vintertøjet, desværre.
    Vores vintergækker hang meget med næbbet i morges, men de rettede sig heldigvis i løbet af dagen.

    SvarSlet
  2. Det er en farlig årstid, solen frister og alligevel er det koldt i vind og skygge.. God søndag aften Lene.. :-)

    SvarSlet
  3. Ellen, billederne er taget sidst på formiddagen, så de havde haft tid til at rette sig. Der var hundehamrende koldt på stranden i dag, men dejligt frisk :-)

    tak i lige måde Inge. Vi bliver snydt her hvor længslen efter sol og varme er i højsæde :-)

    SvarSlet
  4. Jeg beholdt sokker og trøje på og vaskede havebænk og stole til jeg havde varmen.
    Det blev nu omme på læsiden i gården at kaffe og søndagskage blev nydt, med tæpper om benene og snuden op i solen. Ahhhhhh...

    SvarSlet
  5. Hanne, dejligt med sådanne læsteder.
    Vi gik en lang tur til vandet og der var der ikke noget med læ og solnydning ;-)

    SvarSlet
  6. Åhh.. vi har siddet ude med bare arme hele søndagen - og lavet blomsterkranse.
    Tror vi er en måned længere fremme vejrmæssigt - end jer.
    Mit kirsebærtræ er ved at springe ud - tulipanerne står i fuldt flor og forsythiaerne er næsten afblomstrede.
    God bedring med din kulde!!

    SvarSlet
  7. Tak Kong mor, nu skal du jo ikke træde i det der med varme og kulde i Nordjylland og Normandiet, vel ;-)

    SvarSlet