lørdag, maj 24, 2014

KIG OP

Man kan have så travlt med at komme fra Herodes til Pilatus, at man ikke ser noget omkring sig.

P1080835

Man kan have så mange tanker inden i sit hoved, som spærrer for udsynet.

P1080838

Nogen gange er det befriende blot at give sig lov til at fokusere på en detalje med sit kamera.

P1080839

Kigge op og tænke på de levede liv bag skodder, på altaner og under byens tage.

P1080840

Og nogle gange er det dejligt at have lidt ekstra billeder fra Nice, når hovedet føles tungt og træt efter en søvnløs nat.

P1080841

Dagen skal bruges på indkøb, bagning og besøg hos min far. God lørdag til dig.

10 kommentarer:

  1. God lørdag til dig. Tak for fine billeder. Jeg tænker nogen gange at vi mærkeligt nok er bedre til at kigge op og lægge mærke til alle detaljerne når vi rejser til fremmede steder, end vi er i vores eget nærområde.
    Jeg lader op til en aften og nat i skadestuen. Der er kaldt ekstra mandskab ind af alle slags i anledning af karnevalet, så jeg håber ikke at det bliver alt for kaotisk. Prøver dog at væbne mig lidt med tålmodighed og godt humør på forhånd, for fulde folk kan godt være lidt anstrengende, særligt sidst på natten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laura, vi er nemlig ikke særlig gode til at kigge op i vores eget område. Jeg øver mig i det og ser hele tiden nye detaljer i det kendte. God bagt, jeg håber du ikke får alt for travlt :-)

      Slet
  2. Øv, Lene, er den nu gal igen med søvnen. Det er ikke så godt. Jeg har før nævnt indsovningspiller (HADER den betegnelse), men vil nævne det igen. De skulle ikke være vanedannende, så var det alligevel ikke værd at prøve, tror du?
    Dejlige og meget franske billeder fra Nice :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg faldt i søvn i sofaen kl. halv otte i aftes og sov til kl tolv! Så kunne jeg selvfølgelig ikke sove og faldt først i søvn halv syv i morges og fik lige knap tre timer. Enten sovepiller eller også skal jeg prøve eget soveværelse, det råd har jeg fået af en kollega, som også har en mand med meget høj vejrtrækning ;-) Og tak

      Slet
    2. Uh, det med vejrtrækningen ... Vi har af samme grund delt vores senge, og bare det at få en meter imellem dem hjalp rigtig meget. Vi ville helst ikke gå så vidt som til at sove i hver sit værelse, og det er så heller ikke nødvendigt
      Jeg havde kun brug for sovepiller tre dage om måneden - fik at vide, at så var de ikke vanedannende, mon ikke baggrunden for at tage dem har noget at sige? Det kræver nok en længere forklaring ...

      Slet
    3. Ellen, jeg har også en sangkollega, hvor hun lister ind i en anden seng første gang, hun vågner om natten pga vejrtrækningen, så starter de da med at sove i samme rum ;-)
      Både min søster og min mor har taget sovepiller i forbindelse med sygdom, hvor nogle nætter var svære at komme igennem. De havde ingen problemer med at komme af med dem igen.Så jeg er enig, det handler meget om hvorfor man starter på dem.

      Slet
  3. Jeg kan desværre ikke rigtig anbefale indslumringspiller for de er vanedannende - har selv været på dem i flere år, og det var svært at komme ud af dem igen.

    Dejlige billeder du viser, og som du sige, så kan man prøve at forestille sig livet som det leves bag de tykke mure. Der er sikkert nogle spændende historie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er lige nøjagtig derfor at jeg er tilbageholdende, men skulle jeg tage dem, så skulle det kun være de nætter hvor jeg ikke kan falde i søvn. Jeg elsker at forestille mig andres liv :-)

      Slet
  4. Det er nemlig helt rigtigt! Der er så mange fine, spændende detaljer oven over os, som vi alt for sjældent ser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, og du er rigtig god til at sætte spot på de københavnske detaljer :-)

      Slet