lørdag, september 20, 2014

EN GOD START

Så skete det igen, en lang epistel blev skrevet, og da jeg næsten var færdig, var det ikke aktuel mere. I går var det fotograferingen, der hjalp mig til at fokusere på dagen, i dag blev det skriveriet, så nu vil jeg tage arbejdshandskerne på og bekæmpe ukrudtet og rodet i min have, mit hus og i mit sind. Dagens start har været kold udenfor, men nu banker lyset og forhåbentlig også varmen på. Jeg er spændt på, om de hyldebær, jeg spottede i går som værende brugbar til endnu en omgang hyldebærsaft, har fået for meget kulde i nat. Vi får se. Først til kamp i haven! God lørdag til dig.

P1010183

P1010187

P1010186

P1010189

12 kommentarer:

  1. Skønt! Det er en gave, som skriveriet kan rumme. I mange år begyndte jeg hver eneste dag med at skrive 3 håndskrevne sider. Morgensider der var med til at åbne for indre oprydning og indsigter. Må den indre og ydre morgentåge lette med solens lys og klarhed. Tak i lige måde, en god lørdag til dig, Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ilse, jeg har før hørt om morgenskrivning, og bortset fra det med håndskreven (det kan jeg ikke pga min skulder og arm) så overvejer jeg det :-)

      Slet
  2. Dejlige morgenstemningsbilleder... Jeg har - helt ærligt - ikke meget forstand på hyldebær, men troede faktisk at det var nogen af de bær man sagde "sku ha den første nattefrost" inden de blev gode... og det tror jeg da ikke I har haft endnu, har I?

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, vi kan faktisk godt have fået frost, det har i hvert fald været meget koldt om morgenen. Men hyldebær er som andet tidligt på det i år, så sæsonen er ved at være over. Jeg nåede dog at finde nogen :-)

      Slet
  3. Sådan en morgen er rigtig skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, superdejlig, i dag har det været fugtigt og diset :-)

      Slet
  4. Hed det ikke "Morgenstemning" af Carl Nielsen? Smukke billeder. Også god lørdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det tror jeg at den hed, det smukke musikstykke og tak :-)

      Slet
  5. Det var en smuk dag i går, - i hvert fald her i Østjylland. Nu vil jeg se, om min have vil lægge jord til en kultivator og en gang kærlighed her i formiddag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, også her var det en smuk dag. I dag skal jeg fortsætte kampen mod brændenælder :-)

      Slet
  6. God kamp! Her regner det voldsomt, så jeg har på ingen måde tænkt mig at bevæge mig mere udendørs, end det er nødvendigt for at få fyldt køleskabet igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, sjovt som lille Danmark kan byde på forskelligt vejr :-)

      Slet