onsdag, august 12, 2009

JAMEN DOG!

Trods regnvejret i nat har blæsten sørget for at tørre kornet, så der høstes. Jeg blev adviseret pr. mobil, da jeg ringede for at advisere om overarbejde(godt vi har mobiler), en kage blev købt hos bageren og en kold æblemost fra køleskabet, så kan høstfolkene klare sig, til duggen falder.

Nu er der lynhurtigt købt ind til lasagnette, og en pose frossen grønt er klar til at slå følge, når høstfolkene kommer ind sent i aften, jeg er jo i biffen ;-) så det skulle være noget hurtigt mad, der kan holde sig varm i ovnen.

Der er taget billeder af mejetærsker og traktor, så Viktor, min kollegas søn, kan få noget at se på, når han håbefuldt klikker ind på min blog for at se traktorer, men det må han vente med til i morgen, for kablet ligger i sommerhuset.

Her kommer i stedet for et gammelt billede.


Og arbejde og træthed? Jeg vil slet ikke tænke på det, ellers falder jeg i søvn på stedet, og det har jeg ikke tid til.

6 kommentarer:

  1. Lykke til med kornhaustinga.
    Idag, på vår reis gjennom Danmark, såg vi mange åkrar som var klar for skur.
    Det er godt å slappa av når arbeidet er gjort....

    SvarSlet
  2. Du falder heldigvis ikke i søvn i biffen :-)

    SvarSlet
  3. Uhmmm... duften af nyhoestet korn er bare en af mine yndlings. God hoest!

    SvarSlet
  4. Hvordan var filmen, Lene, kunne du lide Harry Potter? Jeg håber, du kunne holde dig vågen i biografen.

    SvarSlet
  5. Med det fine høstvejr kommer du da vist på hjemmearbejde i disse dage.
    Håber du har fundet søvnen igen, så der er lidt energi til hverdagens udfordringer.

    SvarSlet
  6. Vi kunne lide filmen, omend den var i et andet tempo end den foregående, så jeg var lige ved at falde i søvn ;-) visse steder.

    SvarSlet