torsdag, august 20, 2009

LUK ØJNENE

Det er altid svært at flytte hjem igen fra sommerhuset, men i år synes jeg, det er rigtig svært. Jeg har en enlig fridag, før 5 arbejdsdage igen banker på. Der står regnskab på dagen, det er lovet færdig til i morgen, og det bliver det!

Men overalt hvor jeg kigger hen, minder huset, haven og gårdspladsen mig om, at jeg kun sporadisk har været hjemme med støvsuger og kost gennem sommeren. Det er som om, alt har haft travlt med at vokse, edderkoppespind, flueefterladenskaber, bærbuske og ukrudt, alt!

Jeg burde…. Jeg burde….. jeg burde…. Men ikke i dag.

Nu er den første vaskemaskinefuld sat over, sengetøj er hængt til luftning, te er brygget, papirkurven på kontoret er tømt.


Og hvis jeg nu gør ligesom gennem kameraet, fokuser på det smukke og lukker øjnene for alt det andet, så kommer jeg nok gennem denne dag uden al for megen skældud.


Men udenfor skinner solen, der blev høstet til meget sent i går aftes, lige nu er der gang i kartoffelsorteren, jeg kan høre dens dunk svagt over gårdspladsen. Og det lader til, at dagen i dag også bliver en høstdag, det er godt!

7 kommentarer:

  1. Smuk morgenstemning hos dig. Tak.

    Knus fra engen ;-)

    SvarSlet
  2. Selv tak Jeannette :-)

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder, Lene! Det må være det helt ideelle høstvejr for jer i dag :-)

    SvarSlet
  4. Kære Lene
    Der er så meget man burde, men der skal også være plads til, at være!
    Smukke billeder, håber I får høstet, inden vi skal igennem endnu en regnvejstur.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Madame, tak, ja det er det perfekte vejr til høst :-)

    Tak Vibeke, du har jo ret og jeg kan heller ikke klare det hele, men jeg glæder mig til nogle fridage hvor jeg kan få muget ud ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg kender fra min barndom den der vemod at flytte hjem fra sommerhuset - og sommeren - fra venner og vaner der, man elsker at være der , vejret er dejligt, og der er næsten lutter gode oplevelser...vemod.
    Men det er jo sådan, det er.
    Der går et par dage, og så lander man....kh Lavendel

    SvarSlet
  7. Åh ja Lavendel og jeg skulle lige en tur til københavn og flytte, så landingen er ikke helt overstået :-)

    SvarSlet