tirsdag, august 04, 2009

OPRYDNING

Selv en skuffe fyldt med regninger tilbage til 2001 kan fremkalde minder.

Nu er der ryddet op efter Annes princip. De sidste 5 års regninger er lagt i hver sin pose, alle øvrige, på nær nogle hvor det kan være rart at vide prisen på det indkøbte, hvis nu man vil sælge, er smidt ud.

De 9 år spænder over gaveindkøb til jul og fødselsdage, efterskoleophold, studenterbilleder og tøjindkøb.

Der var det år, jeg havde købt en dyr parfume til datteren og så glemt den et eller andet sted undervejs i juleindkøbene, så måtte jeg købe en ny.

Der var utallige boner fra Stereostudio og EB games, sønnens ønskesedler indeholdt altid DVD titler og spiltitler.

Og nevø og niecers udvikling kan jeg også følge på bon, så det tog lang tid, når minderne skulle med i oprydningen.

Alle kalenderne fra de sidste år røg ud, jeg har aldrig kigget i dem, så hvorfor gemme dem?


En skuffe klar, så mangler jeg bare resten af huset ;-)

16 kommentarer:

  1. Lidt har også ret, og det er så lækkert at vide, at i den ene skuffe ligger intet forkert :)
    God fornøjelse med resten :)

    SvarSlet
  2. Ein plass må ein jo starte...
    Lykke til med resten.

    SvarSlet
  3. Dejligt når man kommer igang med sådanne projekter og specielt når man er færdig.....men er det ikke ligefør vejret er for godt til inde sysler?

    SvarSlet
  4. Godt Lene...det er et dejligt system ikke? :-)

    SvarSlet
  5. Anne, det er det nemlig, nu skal det så vedligeholdes :-)

    SvarSlet
  6. Pernille, du har den rette indstilling :-)

    SvarSlet
  7. Solsikke, jeg læste på en blog at man skulle tage 15 minutter hver dag og en skønne dag er man færdig, det satser jeg på :-)

    SvarSlet
  8. Janne, indenfor var der dejligt klima, udenfor var det varmt :-) men i morgen skal jeg male terrasse :-)

    SvarSlet
  9. Kære Lene
    Man skal jo starte et sted,
    og man behøver jo ikke overdrive!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  10. Jeg har også overvejet, at indføre Annes system, mangler bare den rigtige "skattekiste" til opbevaring af alle de papirer der helt sikkert vil samle sig.
    God fornøjelse med resten:)

    SvarSlet
  11. Det er finurligt med de små erindringsbilleder som lagres.
    Jeg har en skøn stak gamle mønstre som jeg har tegnet op på avispapir for 20 år siden. Når jeg finder dem frem, kan jeg præcis huske tilbage til da jeg lavede dem.
    Ligesom sommer dufter af rugbrød med spegepølse og agurk spist udendørs:))
    God arbejds- og oprydningslyst

    SvarSlet
  12. Godt begyndt er halvt fuldendt. :-)

    Forsat god arbejdslyst.

    SvarSlet
  13. Det lyder som noget projekt-noget jeg skal igang med i næste uge... MÅSKE. :-D

    SvarSlet
  14. Uha, det er vist da også mange bon'er og kvitteringer du må have ligget inde med.. :-)

    Dejligt at få ryddet ud, for det letter altså at få lidt luft og plads igen.

    I små bidder er det ikke så værst endda at rydde op syntes jeg.

    Kh Henriette

    SvarSlet
  15. Vibeke, og nu er jeg startet :-)

    Oline, her hos mig er det så en skuffe :-)

    Tak Hanne, så jeg kan regne ud at du også gemmer :-)

    Tak Tine, og fuldført bliver det ikke på en eller to måneder ;-) jeg skal jo også arbejde :-)

    Miri, det er jeg nemlig :-)

    Frkbibo, man skal aldrig love noget, så måske er fint :-)

    Henriette, jeg kunne ikke finde plads til nye regninger og boner :-) så det var skønt :-)

    SvarSlet