onsdag, august 26, 2009

TAG DET ROLIGT

En enkelt fridag i dag gør sin gavn, jeg har fået sovet til kl. 6. Mere kunne jeg ikke sove, men da det halve af aftenen også blev tilbragt sovende på sofaen, så var det vist også rigeligt.

Opvaskemaskinen er stået af, så morgenstunden blev tilbragt med at få bugt med den opvask, der havde hobet sig op de sidste par dage.

Nu er rosenbuskene blevet gået efter for visne knopper, og en buket står på mit spisebord. Landmanden drak sin formiddagste sammen med mig, vi glædede os over, at begge børn virker til at være glade for deres nye studie.


Med os hjem fra København fik vi datterens store klædeskab, der var ikke plads i den nye lejlighed. Nu skal jeg have bugt med vaske og strygetøj, så det kan komme på plads i datterens gamle værelse. Jeg drømmer om, at det bliver mit kreative rum, hvor symaskine kan stå fremme, hvor skabet kan rumme stof, garn og andet godt, og hvor jeg også kan have hjemmearbejdsplads med orden i alle mine arbejdspapirer.

Vi har haft travlt i forhold til datteren, så hun kunne komme på plads før studiestart. I dag tager jeg ud til sønnen, så tager vi et par timers rengøring med plads til snak. Det er sommetider, at snakken går bedst, når man er sammen om et stykke arbejde.

Rundt omkring mig skriger alt på min indsats, men i næste uge har jeg masser af fridage, så det må vente, jeg tager det roligt i dag.

17 kommentarer:

  1. Du trænger også til at tage det roligt, så jeg vil bare ønske dig en rigtig god dag herfra!

    SvarSlet
  2. Det er vist på tide med en rolig dag, så god fornøjelse med den, Lene :-)

    SvarSlet
  3. En god beslutning om en rolig dag. Nyd den, kære du - støvet render jo ingen steder ;-)

    SvarSlet
  4. Det er da godt nok træls med en opvaskemaskine i udu. Det er et hjælpemiddel, det er meget let at vænne sig til og meget svært at vænne sig fra ;-)
    Du har sørme flotte roser - husk at sætte dig ned og nyd dem imellem alle gøremålene.
    Mht. at udnytte de tomme børneværelser, så er det nok anderledes, når de fraflyttede bare bor 15 km væk. Så er de ikke helt fraflyttet alligevel :-)

    SvarSlet
  5. En riktig god og rolig dag til deg:)

    SvarSlet
  6. Kære Lene
    De maskiner SKAL altså bare virke, håber - at det er noget der hurtigt kan repareres!
    Tomt værelse er en gave, man kan pludselig få et værelse til sine egne gøremål, hvor man ikke altid skal fjerne de ting, man nu er i gang med, det er et frirum.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Hvor ville det være dejligt for dig med sådan et kreative rum, hvor tingene bare kunne stå klar.

    Tag det nu roligt til du kommer til næste uge !

    Knus

    SvarSlet
  8. Tak fru koch :-)

    Tak Liselotte, den er kærkommen :-)

    Jeannette Mariae, næh jeg tror støvet har inviteret gæster, her er rart at være :-)

    Conny, i begge værelser står deres gamle senge, der skal jo være plads til dem også og så alt det de unge mennesker ikke har taget med sig :-)

    Tak i lige måde Fjordheim :-)

    Vibek, man opdager i hvert fald hvor meget de letter arbejdsgangene når de ikke fungerer :-)

    Pernille, jeg glæder mig også :-)

    SvarSlet
  9. En ting er sikkert og vidst - skidtet render ingen steder!

    SvarSlet
  10. Rolige dage til at gøre hvad man vil sætter jeg stor pris på. Og så må skidtet også få lov at ligge - løber nemlig ingen steder, ud over at snappe efter knæhaserne engang imellem. Så jages de med luftbøssen. Nyd dagen - the rest of it. ;-)

    SvarSlet
  11. Jeg kan godt forstå det glæder jer, at begge børn er kommet ind på det studie, de gerne vil.Men skulle du ikke have en fridag i dag?

    SvarSlet
  12. Det er nu så dejligt at hjælpe de store unger lidt på vej med praktiske gøremål. Den fornøjelse kan jeg se, du også dyrker.

    SvarSlet
  13. Og det hele nåes nok... husk hvis jeg kan være behjælpelig i forhold til datteren - så giv lige lyd.... Et kreativ rum lyder som en ren meditations hule :-)

    SvarSlet
  14. Tina,det er så sandt så sandt :-)

    frk.bibo, jeg har tænkt mig at tage en dag fri fra alt, men hvornår det sker må guderne vide ;-)

    Åh jo Conny, det var sådan fridagen i dag måtte blive, men nu skinner det også hos sønnen :-)

    Betty, det er sjovere at hjælpe der end her :-)

    Tak Marianne, landmanden er ikke faldet for København, men jeg er vist lidt en skabskøbenhavner :-)

    SvarSlet
  15. Jeg kunne så godt lide din sætning om, at snakken tit går bedst, når man er sammen om et stykke arbejde. Det har jeg oplevet mange gange :-)

    Rigtig god torsdag til dig!

    SvarSlet
  16. Så bra at dine barn har er komne på plass i sine nye husvære.
    Som foreldre så gjer ein jo det beste ein kan for sine barn, sjølv om ein ofte "trekker strikken" litt for langt.
    Eg håper du no får tid til deg sjølv, og kan få den roen du treng for å finna tilbake til den arbeidslyst og munterhet du vanligvis pleier å ha.....
    Ta vare på deg sjølv og ha ein fin dag.

    SvarSlet
  17. Madame, det endte med at sønnen arbejdede med computeren og moderen med køkken/badeværelse :-) alt i mens vi snakkede.

    Tak solsikke, jeg håber også på tid til mig selv :-) det må komme i næste uge :-)

    SvarSlet