tirsdag, august 04, 2009

TIRSDAG FORMIDDAG

Sidste fridag i denne omgang, forude venter 3 arbejdsdage, det er jo slet ikke så galt.

Datteren er sat på toget, sønnen og jeg har været i banken, nu er det tid til at hjemmearbejdspladsen kommer i gang.

Landmanden har kun holdt ferie den uge, vi var i Norge og snart sættes tempoet op, høsten af kornmarker nærmer sig, samtidig med at kartofler tages op og sendes af sted, og når september måned indfinder sig, skal alle kartofler tages op og lægges på lager.

Efteråret byder også på skift af alle vinduer i stuehuset, og da vi sætter nye indervægge op på ydermurene, ja så betyder det tapetsering og maling i de fleste rum. Vi bliver ikke arbejdsløse ;-)

På mit arbejde er der håb forude med hensyn til, at vi sygeplejersker får lov til at stå for trombolysen, altså den akutte behandling til folk med en blodprop i hjernen, det kommer til at kræve en god undervisningsansvarlig sygeplejerske, så alle føler sig kompetente og trygge ved den behandling. Jeg håber, jeg kan leve op til forventningerne.


Temadage med fokus på synkeproblemer hos apopleksipatienter har vi søgt og fået penge til, så her er også noget for den undervisningsansvarlige. Jeg kan godt få ondt i maven ved tanke om det ansvar og de forventninger, der er til mig, men når først jeg kommer i gang og får omsat tanker og ideer til praksis, så ændrer mavefornemmelsen sig.

Må I få en god tirsdag med plads og rum til tanker og ideer.

8 kommentarer:

  1. Det er ikke meget ferie, hvis I kun kan holde en uge her i sommer, Lene, men jeg håber, det går. Nu venter store udfordringer på dig, hvis du skal undervise i den akutte behandling og på temadage.

    Rigtig god tirsdag til dig!

    SvarSlet
  2. Store og spændende udfordringer.
    Du skal nok klare det :-)

    SvarSlet
  3. Ja som bonde er nok ikke sommeren den beste tiden å ha ferie. Håper han tar det igjen senere.
    Du får ha lykke til med alle dine gjøremål. Kan tenke meg det er spennende med slike utfordringer i jobbe.
    Har planer om en motorsykkeltur til helgen. Men det ser dårlig ut med været så da blir det nok ikke noe denne gangen heller.
    Er også litt usikker på om kroppen min vil tåle turen. Det blir ca 30 mil å kjøre to dager etterhverandre og så ca 60 mil tredje dag for å komme hjem.
    Ja ja. Kanskje jeg blir "reddet" av regnværet. hehe.

    SvarSlet
  4. Madame, jeg har så haft 3½ uge og gemalen plejer at kunne holde nogle halve dage, men ikke i år :-)

    Tak Miri :-)

    Fjordheim, kartoffelavlere kan kun holde ferie om sommeren, normalt har vi en periode på 3-4 uger hvor der er stille, men ikke i år, så han må glæde sig til næste sommer :-) Og jeg håber du kan holde til motorcykelturen :-)

    SvarSlet
  5. Det bliver spændende med de nye opgaver der venter. Held og lykke med det - det skal du nok klare. Håber du har haft en god dag.

    SvarSlet
  6. Tak Anette og i lige måde :-)

    SvarSlet
  7. Der bliver noget at se til, både hjemme og på arbejde, men hvor lyder det spændende, og du klarer det garanteret med bravour :)

    SvarSlet
  8. Tak Jette :-) ofte er det mere tanken der driller end når man kommer i gang med projekterne

    SvarSlet