mandag, august 03, 2009

TURBOKØBENHAVNERE

En skønne dag vil jeg prøve at sove i København.

Vi gjorde det igen, kørte fra Nordjylland om morgenen og gik i seng i Nordjylland om aftenen igen, men i mellemtiden nåede vi et ærinde i hovedstaden, og bagefter snuppede vi en frokost på Skt. Hans torv, hvorfra billederne fra forrige indlæg stammer.

Og stellet med tallerkner, flade og dybe, skåle og fade, fandt vi hos en dame, som havde fået det lavet i anledning af et af sine børns barnedåb. Et ægtepar, hun kendte, havde lavet det, han havde drejet det og hun havde malet det. Sælgeren blev faktisk helt vemodig, da vi havde købt det, men nu vil vi fryde os over vores smukke blomstermalede stel og håbe, at hun glæder sig over, at der var nogle, der købte hele sættet.

Dagen sluttede af med besøg af både datter og søn, jeg nyder at se dem sammen, se dem snakke sammen, se dem grine sammen, jeg nyder bare mine dejlige børn.

10 kommentarer:

  1. Kære Lene
    Det var da noget af en tur!
    Stellet ser dejlig ud, jeg så tallerkenen i det forrige indlæg.
    Kan det vaskes i maskinen?
    Jeg kan godt forstå, at du nyder at se og høre, dine børn hygge sig sig sammen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Ha ha , kan godt forstå I snart må sove i hovedstaden :-)
    Tak for historien bag :-)

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig historie omkring stellet. Jeg kan godt lide ting med gode historier, så kan man tænke gode og positive tanker, når man anvender dem ;-)

    SvarSlet
  4. Kære Vibeke,det er blevet vasket i maskine, men jeg har vasket det i hånden, kan ikke nænne det andet :-) knus Lene

    Miri, det andet bliver for hårdt :-)

    Jeannette, jeg elsker også når jeg ved noget om det jeg ejer, og derfor har jeg også svært ved at smide væk, for tingene har jo en historie :-) Måske skulle jeg tage på loppemarked og sælge ting med historier :-)

    SvarSlet
  5. Ønsker deg en flott dag :)

    SvarSlet
  6. Det var noget af en tur på bare én dag!
    Dit nye stel er meget, meget smukt. Jeg synes, det er svært at få plads til nyt - men I bor sikkert med meget mere plads end vi gør, og ellers kunne jeg nok blive fristet på sommerens markeder :-)

    SvarSlet
  7. Næste gang må du se, om tiden ikke strækker til en overnatning. Jeg kan godt forstå hun var lidt vedmodig ved at sælge det,jeg synes det er et meget smuk stel

    SvarSlet
  8. Så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne genkende det. Sikke en tur på en dag. Det er bare så dejligt, når børn og forældre er samlet. ;)

    SvarSlet
  9. Ang. den skinnende vask du skrev om tidligere så se lige her: videoen "Shiny Sink Video"
    http://www.youtube.com/watch?v=yTUvl7I4PR0

    SvarSlet
  10. Tak i lige måde Fjordheim :-)

    Madame, jeg har det på samme måde, derfor får vi nærmest heller ikke nye brugsting før det gamle er slidt ned, men det her kaldte simpelthen på os, så der er ryddet op i skuffer og skabe, så der blev plads til stellet :-)

    Conny, næste gang skal jeg sove der, det er allerede aftalt :-)


    Jette, næh det var ikke lige i nærheden og denne gang var vi mere bombet end vanligt :-)

    Tak anonym, jeg må kigge på linket :-)

    SvarSlet