søndag, marts 13, 2011

SØNDAG MED TID TIL LEKTIER OG FRITID

Søndagen lunter af sted, morgenavisen er læst, rundstykkerne er spist.

Strikkepindene bliver motioneret som pausegymnastk til hjernens udfordringer.

En tung moppedreng med masser af kloge ord om neuropsykologi skal læses. Jeg tager den i små bidder, jeg kender mig selv, læsetempoet bliver tvunget ned ved, at jeg stopper op og skal understrege eller resumere kapitler. Jeg er speedlæser, og ofte får hjernen ikke tid til at lægge det læste på lager.

arbejdsbordet

Vasketøj er blevet lagt sammen, en feel-goodfilm står på pause lige nu, den skal følge mig gennem dagen.

En gåtur skal også på programmet, og jeg kender fælden; jeg vil så gerne have landmanden med, så jeg trækker ofte turen i håb om, at han tager med, og så kommer jeg aldrig af sted. Den gåtur, jeg har i tankerne, er et sundhedsspor, som jeg hørte om i radioen forleden dag. En afmærket rute, hvor man først finder sit BMI på en tavle, derefter går man ruten, mens man tager tid, og til sidst anviser tavlen, om man er i god form. Jeg er helt sikker på, at der er plads til forbedringer, og et af sundhedssporene ligger i nærheden af os, så hvad venter vi på?

forårsbebuder

NÅ! Landmanden snakker i telefon, jeg finder lige tilbage til hjernesporet.

Må du få en god søndag med plads til hjerneudfordringer, om de er af den fysiske eller mentale slags, OG plads til afslapning og hygge.

7 kommentarer:

  1. Smart med det sundhedsspor! Venter til der kommer et lidt tættere på. Vi snupper lige en omgang LOOP i stedet! - God læselyst:-)

    SvarSlet
  2. Tak Charlotte - nu regner det, men om en times tid har jeg lovning på at vi er to i bilen på vej vest :-)
    Åh hvor jeg godt gad, at der var loop center i nærheden for begge køn.

    SvarSlet
  3. Åh hvor jeg kender det med, at læse faglitteratur for hurtigt og kun få halvdelen med! Jeg må ofte læse det flere gang for bare, at kunne huske lidt.
    Jeg havde ikke tidligere hørt om Sundhedsspor, men det skal da lige tjekkes ud.
    Dejlig søndag...

    SvarSlet
  4. Håber det lykkes dig at få landmanden med på tur, det er helt forårsagtigt ude, skønt gråvejr og småregn. God resten af søndagen :-)

    SvarSlet
  5. Jeg kom faktisk ud og gå - det er altså din fortjeneste!! og tak for det.
    Jeg fik First Man med.. og da han er knap så sart som jeg, blev jeg hevet igennem 4km i regnvejr - men vi fik snakket! Dejligt!

    SvarSlet
  6. Jeg håber ud kom ud i den milde luft i dag Lene, det giver så god energi til hjernen.. :-)
    Vi søgte som sædvanlig mod vand og havne.. ;-) Om en måneds tid bliver det golfbanens græs der trækker i os.

    SvarSlet
  7. Oline, jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste. Og sundhedsporet fandt vi :-)

    Tak Marianne, det lykkedes :-)

    Kong mor, dejligt :-) Vi må støtte hinanden i motion fremfor magelighed :-)

    Inge, vi kom af sted :-)

    SvarSlet