mandag, februar 27, 2012

DET LETTEDE

Dagen startede med fodterapeutbesøg, hun og jeg ved, at mine fødder tager LANG tid at ordne, så her fik jeg lige en times pause fra opgaven. Vi får snakket om alt muligt mellem himmel og jord, vi lever to forskellige liv, men jeg synes, vi er gode til begge at lytte og anerkende den andens meninger og fortællinger. Jeg danner så meget hård hud under mine fødder, så for nogle år siden besluttede jeg mig til at gå hver 3. måned til fodterapeut, det er en ren nydelse, jeg gik derfra meget lettere og med fødder, som takkede mig.

DSC05231

Hjemme skænkede jeg te op, pillede en appelsin i små mundrette stykker, dryssede nødder og rosiner ved siden af, og så åbnede jeg min arbejdsmailboks!

DSC05236

Det lettede! Min vejleder syntes, jeg var rigtig godt på vej, hun havde nogle kommentarer, som jeg selv havde tænkt på, men som jeg nu skal tjekke i resten af analysedelen, om jeg har fået uddybet tydeligt nok. Jeg måtte jo kun sende lidt af opgaven med tydelige spørgsmål til, hvad vejlederen skulle kigge på, og det lader til at mit midnatsarbejde i går bar frugt, jeg kan mærke, at det var de rigtige ting, jeg fik spurgt om, og nu har jeg energi til de sidste dage. Det gør det ikke ringere, at jeg i morgen skal til frisør til den helt store omgang, det betyder 2½ times velvære med te og masser af sladderblade :-) God mandag til dig.

DSC05233

20 kommentarer:

  1. .....måske man skulle overveje sådan en omgang - det lyder fristende ;0)

    Fortsat god dag
    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe, det er så godt, hun har de rette remedier til at gå løs på mine fødder :-)

      Slet
  2. Det er skønt både at få ordnet fødder og god tilbagemelding på opgaven..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, en ren lettelse på begge fronter :-)

      Slet
  3. Hvor er jeg glad på dine vegne, at du har fået så godt fat i din opgave. Jeg var til frisør i fredags, jeg nyder også de timer i fulde drag.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, det er helt utroligt så meget de ord lettede, jeg støvsuger, vasker tøj, rydder op, tænker i madplaner, men Nu går jeg i gang med opgaven :-)Frisørtid er afslapningstid, ganske enkelt :-)

      Slet
  4. Hvor er det dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, jeg er glad i dag :-)

      Slet
  5. Keep up the good work :-)
    Og for pokker, jeg ku' også godt tænke mig at få ordnet fødder af en professionel - i øjeblikket går mit overskud dog til kiropraktoren, og de penge er godt givet ud. Jeg kommer der hver 4-6 uge og hun finder altid noget at rette op på ....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila, det lyder godt med den kiropraktor :-)

      Slet
  6. Dejligt at høre, at du har fat i den lange ende :)
    Sådan et besøg hos frisøren gør underværker for selvværet - kan godt forstå, at du glæder dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, det er godt alt sammen :-)

      Slet
  7. God fornøjelse hos Frusyren (det hed hun her, da drengene var små). Jeg nød kaffe og ugeblade i fredags, mens farverne fandt vej til mine lokker.
    Det må virkelig være en lettelse at have fået ordentlig fat på opgaven. Jeg har ikke prøvet det i mange år, og har nok lidt fortrængt, hvor meget det kan fylde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, Frusyren vil jeg huske :-) Landmanden troede det var sidste modul, jeg kunne så fortælle ham, at der var to tilbage, hvoraf det sidste er større end de, vi skriver lige nu :-)

      Slet
  8. Så bliver du jo ordnet fra top til tå, bogstaveligt talt:)

    Jeg misunder dig ikke opgaverne, - men det går tilsyneladende godt med dem. Klø på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg klør på og nydelsen er stor fra top til tå :-)

      Slet
  9. Kære Lene, så er jeg igen opdateret med, hvad der er sket i mosen siden sidst (og det er efterhånden nogen tid siden).
    Tak fordi du mindede mig om "spisehuset", jeg havde fuldstændig glemt det sted. Jeg tror den hed "Grill-baren" da vi boede i Aabybro, jeg husker det ikke længere, men til gengæld husker jeg den vidunderlige mad, der blev lavet på stedet.
    Rigtig god arbejdslyst med opgaven, der er nok at se til kan jeg forstå, men du har styr på det, kan jeg læse.
    God fornøjelse hos frisøren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. Spisehuset har skiftet ejer, men det er stadig en vietnamesisk familie, som står for det. Børnene til den familie, der ejede det tidligere, har to restauranter i København, og datteren er lige nu aktuel med et spiseprogram om Vietnam:-)

      Slet
  10. Åh det er så dejligt at vide, at der også bliver tid til få ordnet fødder og hår. Det er også dejligt hos frisøren at blive opdateret med, hvad der sker ude i den store verden, når man ikke ville drømme om selv at købe blade.
    Jeg tror, at du blev smuk med nyt hår og lækre fødder.
    Godt at opgaveskrivningen går som det skal.
    Kærlige knus
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, lækkert hår og lækre fødder, hvad mere kan man forlange :-)Knus

      Slet