tirsdag, marts 27, 2012

A HANDFUL OF SONGS

Hvis du som jeg har haft en mor, som elskede Tommy Steeles sange, så er du måske begyndt at nynne med. Sangen er også en del af min mosters og dermed mine fætres musikbagage, så en af sangene til guldbrudeparret var blandt andet på den melodi. Jeg bliver glad af melodien, den er forbundet med barndommens musiktapet og trygheden og glæden i mit barndomshjem. I min musikrygsæk ligger der mange sange, en anden af melodierne til guldbrudeparret var Mills Brothers Be My Lifes Companion, den var også med til mine forældres guldbryllup. Vi havde ikke valgt at lave ny tekst, men opførte den sammen med vores ægtefæller og mine børn flerstemmigt, den sang er nemlig min fars sang. Nu vil jeg sætte mig ud i bilen, finde mere af min musikbagage frem og synge mig frem på arbejde. God tirsdag til dig.

DSC05394

10 kommentarer:

  1. Hvor er det altså sært at du bliver ved med at finde sange som også siger mig noget! TAK ;)

    Hende min mormor der - hun havde også Tommy Steele plader og jeg kan både synge buble buble, boil and trouble - who's cooking? og fløjte med på en håndfuld!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak kong mor, vi må tage en duet en gang :-)

      Slet
  2. Det er dejlige sange du har i din mindekuffert.. :-)
    Be My Lifes Companion er en meget smuk sang, som jeg elsker at lytte til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, den sang har så smukke ord og skøn melodi :-)

      Slet
  3. Ja, de sange får det også lige til at ringe hos mig. Skriver ikke så mange kommentarer pt, jeg sparer på mit internet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lavendel, og jeg må snart hen og læse om dit ophold, det er jo sådan noget, jeg drømmer om at gøre. Imens kan jeg så synge lidt :-)

      Slet
  4. Yes, det er skønne sange, man bliver glad af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, de swinger og skaber glæde :-)

      Slet
  5. Ja det er glade sange man kun kan blive i godt humør af...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, skal vi ikke danne et blogkor med lutter glade sange :-)

      Slet