fredag, marts 16, 2012

KOK AMOK

Vi har inviteret gæster til aften, og jeg har inviteret gæster til formiddagskaffe i morgen, så jeg roder og regerer i køkkenet. Jeg nyder det og glæder mig til begge gæstebud. Nye duge, som er min fødselsdagsgave fra min far, er købt på tilbud, og de skal pryde mit bord i aften og i morgen. Tænk at jeg skulle købe damaskduge, det plejer at være lagenlærred og velourduge, det må være alderen, der gør det. Jeg vil nyde sidste dag som 54, men ret beset føler jeg mig tilpas lige med den alder, jeg har. Jeg har aldrig haft problemer med de runde tal, så hvorfor skulle jeg få det nu med et halvrundt tal?

Arbejdslisten bliver tjekket og krydset af, nu er der bananmuffins i fryseren, brownies og rugbrød er i ovnen, alle tre beregnet til i morgen. Om lidt går jeg i gang med mørdejen til vildtpie, bagefter skal der laves broccolisalat. En lakserulle ligger i fryseren, marengs er bagt til Eton Mess, som bliver desserten i aften, et lille stykke marengs er smagt til sammen med dessertvinen. Vi skal nok være klar, når gæsterne kommer.

Ha en dejlig fredag aften.

P1030155

Brownies kan jeg så godt stryge fra menuen, de mislykkedes.

20 kommentarer:

  1. Øv med dine brownies, men det lyder nu som om, der er rigeligt andre lækkerier.
    Det er dejligt at have gæster, når man har tid til at gå og glædes, mens man forbereder.
    God aften og formiddag til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, der er købt ny forsyning af chokolade, så prøver jeg en anden opskrift i morgen tidlig :-) Jeg har nydt dagen i fulde drag :-)

      Slet
  2. Wauuu en solopgang, du har ret den kan fint nydes mere end en gang :-)
    Tillykke med fødselsdagen i morgen, du har gang i lækkerier kan jeg læse, så pyt med at dine brownies ikke blev som du ønskede.
    God dag med alle dine gæster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, ja det billede havde jeg vist ikke vist :-) Hyg jer i nabolandet.

      Slet
  3. Uhmm det lyder dejligt - velbekomme til dig og dine gæster. Og i morgen er vi "lige gamle":-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det smagte også godt, og ja nu er vi lige gamle :-)

      Slet
  4. Så håber jeg, at alt det andet lykkes :) God fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, det hele lykkedes, også brownies i anden omgang :-)

      Slet
  5. Det bliver uden tvivl dejligt at være gæster hos jer. ;-)
    Tillykke med i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty, det var i hvert fald dejligt at være vært for skønne gæster :-)

      Slet
  6. Likte ikke browniene å dele ovnen med rugbrødene? Denne Eton Mess må utforskes. Ha en riktig god kveld, og gratulerer med dagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hege, det kan være selskabet i ovnen, der var i vejen ;-) Eton mess smagte godt, jeg glemte blot chokoladen til at sætte smag på og næste gang skal det være med mere kraftigt smagende frugter :-)

      Slet
  7. Tillykke med fødselsdagen :-)

    SvarSlet
  8. Hjertelig til lykke med fødselsdagen, Lene - jeg håber, det lykkedes med at bage brownies :o) Ellers er der da nok af lækkerier alligevel. Håber også at I havde en dejlig aften med middagsgæster, og at du bliver behørigt fejret i dag :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nina, jeg er blevet fejret eftertrykkelig og havde blandt andet besøg fra Rebild :-)

      Slet
  9. Tillykke med fødselsdagen og sikke en masse lækkerier du disker op med..En god lørdag aften til dig..;-d

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, nu er jeg også mæt :-)

      Slet
  10. Hej Lene. Tillykke med fødselsdagen . Håber du nyder den sammen med din familie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla, jeg har nydt hele dagen :-)

      Slet