fredag, september 19, 2014

MIN DAG

Det er i den grad min dag, jeg nyder solen udenfor, jeg nyder lyden af traktorerne, der brummer, jeg nyder at få øje på, at æblerne har fået farven natten over.

P1010175

P1010176

Jeg nyder, at høstanemonerne bliver ved og ved med at blomstre.

P1010179

P1010170

Jeg nyder at se solstrålerne forvandle et rodet køkkenbord til noget bedre, jeg nyder hvordan solen leger med farverne i min lille vase og ænser ikke de snavsede vinduer, før jeg ser dem på billedet.

P1010168P1010169

Jeg nyder synet af mit spisebord i køkkenet, hvad er det de kalder det i indretningsartikler? Tableauer? Det er ikke bevidst, men der står lysestagerne, vi fik til vores bryllup, servietholderen fra min søster, resterne af servietterne vores datter brugte til hårpynt , vitaminglasset som vidner om, hvor sjældent vi spiser ved det bord – for det bliver aldrig tomt, fordi jeg glemmer at tage vitaminer og så peber-saltsættet fra mine forældres hus – det var ved at blive smidt ud, men så sagde landmanden, at han savnede peber-saltsæt på spisebordet, og nu glæder jeg mig over dem, hver gang jeg går forbi bordet.

P1010171

Og Istvan? Han synes det er hårdt, at alt kartofeloptagningsgrej er flyttet over på den anden gård, hvor der nu bliver lagt kartofler ind i det andet kølehus – han må nemlig ikke være med der. Så han længes efter pauserne, hvor han kan være i samme rum som landmanden.

P1010167

Og mig?  Ved at jeg blev fanget af solstrålerne og det rødmende træ på vej ud til postkassen og derfor fandt kameraet frem og gik på jagt efter ting, der gjorde mig glad, så blev jeg glad og taknemlig. Det er min dag i dag. Håber du også har fundet din dag. God fredag til dig.

21 kommentarer:

  1. og jeg nyder dine dejlige ord og billeder, og så nyder jeg specielt det lille salt og pebersæt, mine forældre har et magen til, det er altid i brug og har altid været det så længe jeg kan huske tilbage. :-)

    Rigtig god weekend til dig Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, og hvor er det sjovt at dine forældre også har det sæt :-) Faktisk tror jeg måske det oprindelig tilhørte mine morforældre.

      Slet
  2. Mærker din dybe glæde helt her ud - så dejligt :) Vejret er også bare SÅ smukt i dag. Nyder Fredagen helt ind i knoglerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det er jeg glad for at læse, for mit humør ændrede sig først da jeg satte kameraet for øjet og fokuserede på glæden ved fredag :-)

      Slet
  3. Det er da heller ikke til at være hund på de betingelser ;-) Fortsat glad dag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fruen i midten, næh Istvan var ikke fornøjet :-)

      Slet
  4. Fundet min dag? Jo, jeg er faktisk i Aalborg, på konference, i Nordkraft. Men lige nu er jeg smuttet, henter lige min bærbare på værelset og vil sætte mig med en god latte på den nærmeste Baresso og nyde fredagen, mens jeg kan. God fredag til dig også :)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, håber du fik nydt fredagen i Aalborg :-)

      Slet
  5. Sådan en dag kan da kun være din dag- og min dag- jeg synes det er så skønt at kunne gå i haven og den trænger virkeligt i år så nu er alle gangene i køkkenhaven renset for ukrudt og jeg svedte som en julidag i bare ben nederdel og kortærmet T-shirt. Så er vejret noget ved. Skønne fotos du har af din hverdag. Der er nu ikke noget som den.
    Undskyld jeg ikke har været nærværende længe, men sådan er det når livet pludselig kører om hjørner med os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, undskyldninger skal der ikke gives her i blogland, der er nok der kan fylde i det virkelige liv, håber alt er ok. Og jeg ville ønske, at jeg kunne finde glæden ved havearbejde, det kan jeg desværre ikke, men i dag skal det være :-)

      Slet
  6. Tak for ord og billeder - resten af min fredag skal også være en nydningsdag :)

    SvarSlet
  7. Jeg bliver som de øvrige fannget af dine dejlige ord, Lene ...tak for dem og god weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, selv tak og god weekend til dig også :-)

      Slet
  8. Jeg håber, du finder søvnen igen. Ved ikke om det hjælper, at vide, at du ikke er alene om at have flere nætter i træk med 4 - 5 timers søvn, der føles som "ikke at have lukket et øje!"

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, tak jeg har de to sidste nætter sovet 8 timer hver nat, ikke sammenhængende, men er oppe to gange. Det er åbenbart når jeg skal i dagvagt, at det går galt, og jeg er fuldstændig smadret efter en vagt med så lidt søvn. Hatten af for dig, der skal sidde i møder og rejse langt, men hvorfor sover vi så lidt? I følge sagkundskaben er det alt for lidt for kvinder i vores alder.

      Slet
    2. Ja, det er underligt. Jeg sover bedst, når jeg ikke SKAL op. Jeg behøver ikke sove specielt længe, men falder hurtigere i søvn. Altså, de der nætter, hvor man kan tænke: "Hvordan er det nu man overhovedet falder i søvn?"!!!

      Slet
  9. Det blev i hvert fald min nat, - sov som en sten til klokken 7, hvilket er helt uhørt. Så nu vil jeg gøre lørdag til "min dag".
    Dejligt med tanker og billeder, der kan aktivere hverdagsglæderne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, hvor dejligt at læse, jeg har også sovet godt og forsøger at gøre lørdag til min aktive dag i have og hus, suk ;-)

      Slet
  10. Det er så dejligt, når man på den måde virkelig mærker lykken og taknemmeligheden over at være til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det blev en skøn dag :-)

      Slet