tirsdag, september 16, 2014

ORDENE, DER TRÆNGER SIG PÅ

Måske er det mere tanker, der trænger sig på, her dagen efter den første sygeplejefestival i Danmark. Som præsidenten for verdenssammenslutningen af sygeplejersker sagde, så er det skønt at bruge ordet festival om en dag fyldt med faglige input. Der er nok, der trænger til at blive ændret, der er nok som man skal have politikere og andre beslutningstagere til at indse, men det er en fest, at så mange sygeplejersker mødes om at dele viden og dele glæden ved at være sygeplejersker i mange forskellige områder.

P1010161 

Og så er jeg imponeret over Inge og alle de andre ansatte i DSR, hold da op, de har knoklet for at forvandle et råt lokomotivværksted til et rum med markedsplads, 12 scener, lounge, postervægge og andre områder med maduddeling og DSRstande. Jeg var især glad for, at man ved hver scene, som var afgrænset fra de andre med sorte tæpper, havde arrangeret, at lyden kom ud i headset, som alle fik udleveret ved ankomsten. For der var et inferno af støj og snak hele dagen, så jeg ville ikke have kunnet høre noget som helst, hvis ikke jeg havde haft headsettet. Stor applaus til de ansatte på DSR (giv du bare den videre, Inge)

P1010163

Lige nu simrer tanker om alt det jeg hørte, der er så meget, jeg skal have sat på plads, der er så meget, jeg skal have formuleret højt for mig selv og måske også for andre. Lige nu er jeg vist bare træt efter en lang dag, som startede 3.30, da mobilen ringede og sluttede kl. 23.30, da mobilen blev sat til at vække mig på denne fridag. Lige nu må jeg hellere sætte fokus på denne fridag, som skal fyldes med mange praktiske gøremål, mens landmændene arbejder ihærdigt med at få taget kartofler op. De får hjemmebagte boller og æblekage, som jeg fik bagt i søndags, og der står rå hyldebærsaft, som jeg skal have forvandlet til holdbar hyldebærsaft i flasker. De skal afhjælpe ru halse og næser, både i København og Vildmosen vinteren igennem. Solen skinner herligt, og sindet bliver let af lysvældet. Må du finde glæde i din dag.

16 kommentarer:

  1. Kan sagtens forestille mig at det rum har en ganske rædselsfuld akustik til sådan et arrangement, så headset er nok en glimrende løsning.. men I har sikkert set ganske hyggelige ud med robot-udstyret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, vi så helt sikkert skønne ud :-)

      Slet
  2. Dejligt, at du fik noget ud af dín meget lange dag :-) Og sådan noget skal jo lige have tid til at bundfælde sig, så en simredag dagen derpå er givetvis rigtig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, det simrer stadigvæk :-)

      Slet
  3. Det er et fantastisk flot rum, men det har nok været en rigtig god ide med de headsets. Jeg kender godt fornemmelsen med at være fyldt helt op af faglige input. De skal lige lægges rigtigt på plads, før man kan komme videre med dem.
    God fridag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, ja det skal lige falde på plads :-)

      Slet
  4. Godt I fik headsets, for de må da virkelig have været nødvendige i de lokaler. Hvor er det et dejligt sted, I har holdt festival, det ser i hvert falde spændende ud. Og selvfølgelig skal det lige bundfælde sig. Fik du brug for dine posters?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg havde en poster med og den var hængt op under hele seancen :-)

      Slet
  5. Det lyder som en spændende dag. Det er dejligt, når der er tid til, at nye input kan bundfælde sig. Jeg synes ofte, det er et problem, når man lige får et hurtigt kursus/foredrag midt i en hektisk hverdag, at man slet ikke når at tage det ind, før man er videre. Og så er det jo lidt spildt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er netop det, der ofte sker, så netop derfor vil min ledelse gerne at vi fortæller om vores oplevelser til de andre. Så sker det at ideer opstår :-)

      Slet
  6. Sjovt det minder mig faktisk lidt om da vi var på Alcatraz, der gik vi også rundt med headset i store haller, det virker meget mere intenst og jeg kom ind i en bobbel hvor det gik rent ind... På en eller anden måde "fanger" man nok deltagerne på en anden måde, når der er direkte forbindelse :-)

    Håber du har nydt din praktiske fridag Lene :-)
    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, jeg nød, og som jeg snakkede med en anden deltager i dag om, så gjorde at vi kunne koncentrere os, men det var svært for foredragsholderne at finde den rette talestyrke:-)

      Slet
  7. Det var dejligt at hilse på dig igen Lene, og tak for riser e som jeg glad og gerne bringer videre. Vores opfattelse var også at det var en god festival.
    Lokaliteten var rigtig god til formålet, men der er også lagt mange mange timer i at få det hele til at spille i næsten samme takt.
    Der var nogle stykker som med et glimt i øjet mente, at der var for lidt musik og øl på den festival. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, og i dag har jeg hørt fra andre deltagere, at de også syntes det var en god festival. ja for lidt øl og musik hørte jeg også om, men så drak vi noget vin på vej hjemad :-)

      Slet
  8. Og vi havde familiens stråle-sygeplejerske fra Aalborg med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, håber at hun også nød dagen. Mon hun også var med busserne fra Aalborg ? :-)

      Slet