tirsdag, september 23, 2014

OVERSPRINGSHANDLINGER

Jeg har sat mig noget for i dag, som jeg dybest set ikke gider, men heller ikke er parat til at opgive drømmen om at fuldføre (og nej det er ikke mit brændenældebed, det skal jeg nok komme i mål med) Så jeg finder på alle mulige andre ting, og den bedste overspringshandling er strik kombineret med seriekigning. Det er genialt, her sker der noget, trøjen vokser og vokser, mens jeg ser serier og serier. Tænk at kunne være doven og så alligevel kunne sige til alle, se hvad jeg har strikket.

20140923_12432420140923_124421

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er vild med farverne og glæder mig til at få den færdig. Ærmegabene ser lidt store ud, men mon ikke det hjælper, når ærmerne bliver strikket?

Nå men jeg må videre, ting skriver ikke sig selv, så skriv kvinde! (og nej, jeg er ikke ved at skrive en ny opgave, men tilgangen om blot at give mig i lag med mit projekt gælder)

God tirsdag til dig. Her er det overskyet, koldt (der var rimfrost på græsset i morges) og jeg overvejer at få gang i brændeovnen.

20 kommentarer:

  1. Gør som du har lyst til - livet er for kort til andet :)

    Her var is på fuglebadet i morges, det er alt for tidligt.
    Jeg tændte op i brændeovnen, men nu er solen kommet frem, så jeg overvejer at åbne yderdøren ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, du har ret, men hvad nu hvis jeg faktisk gerne vil det her, men åbenbart har en masse barrierer, der driller mig? Jeg går og snakker med mig selv, om hvad der hindrer mig i at forfølge det mål. Vi får se :-)
      Jeg fik aldrig gang i brændeovnen, men fryser stadig, så gad vide om der er noget forkølelse under opsejling, vi får se. Mit nye motto :-)

      Slet
  2. Det er da også skønne farver, du har fået fat i der. Strikker du med en tråd i hver farve?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja jeg strikker med en tråd i hver farve og det giver et dejligt spil i trøjen :-)

      Slet
  3. Du når hvad du vil.. :-) Vi havde ikke frost i morges, men det var så koldt, så jeg måtte ind igen og hente et par handsker til cykelturen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det gør jeg, og jeg kan godt forstå at handskerne kom frem :-)

      Slet
  4. Heller ingen frost her i dag...traner set på den blå himmel. Til kamp mod barriererne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, barriererne skal have kamp, jeg skal først lige have dem identificeret :-)

      Slet
  5. Jeg satte mig på cyklen 9:30 og tænkte faktisk på, at det måske ikke havde været helt af vejen med et par handsker, men jeg synes, det er for tidligt at rekapitulere.

    Hvilken luksus at kunne se serier og strikke på en gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er også kun fordi jeg strikker rundt og rundt at det går :-)

      Slet
  6. Overspringshandlinger, ja dem kender jeg også. Strikning sammen med serier og film, ja det kender jeg også. Sådan bliver størstedelen af mit strik til. Doven ... jeg vil hellere kalde det afslapning kombineret med at strikke. Skriv, skriv, skriv. Natalie Goldberg, en amerikansk forfatter, der i mange år har undervist i at skrive og har skrevet bøger om det, siger sådan til sine kursister: "Shut up and write"! Mon du har fået skrevet i dag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ilse, tak for ordene, og ja jeg fik skrevet lidt, men det er bedre end ingenting :)

      Slet
  7. Strikning er altså ikke en overspringshandling, - det er en (vigtig) handling.Og sikke skønne farver.

    Hvilke serier krydrer du din strik med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, i de her dage har jeg fundet ud af at det virkelig er en vigtig handling, jeg slapper helt af :-) Det er serier i den meget lette genre, dem jeg kan finde på viaplay, lige nu er det om en sportspsykolog (Necessary Roughness)

      Slet
  8. Strik er da ikke dovenskab - strik er opfyldning af batterierne, en vigtig mentalhygiejnisk foranstaltning, hvor man kan tænke på alting og ingenting, mens maskerne glider over pindene :) Du kunne fx aftale med dig selv at notere et stikord til dine skriverier for hver tredje omgang på trøjen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, god ide! Strik har i disse dage virkelig været en mentalhygiejnisk foranstaltning :-)

      Slet
  9. Det var også koldt her hos mig, vi havde sol frem til sen eftermiddag, hvor regnen landede, så tak jeg nød dagen.

    Strik for mig er som hyggen her på bloggen, at læse en bog, at meditere, at lytte til musik, stunder hvor jeg genoplader. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, det er dejligt med stunder til genopladning :-)

      Slet
  10. Så nydelige farger du har valgt på opp-ned genseren din! Jeg har strikket flere slike. Hvilken garnkvalitet har du valgt?

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Elisabeth, jeg er rigtig glad for de farver. Jeg bruger Blackhill højlandsuld: du kan læse om det her:
      http://garnudsalg.dk/category/blackhill-112-hoejlandsuld-4/

      Slet