mandag, september 29, 2014

SMÅ GLÆDER

På vej ud fra gårdspladsen i går fangede mit blik den ene rosenbusk. Den har vist glemt, at det nu er efterår.

P1010196

P1010197

Solen skinnede, det blæste, men min far blev klædt i vinterjakke, hue, vanter og halstørklæde, han skulle jo sidde under hele gåturen. Jeg derimod endte med at smide jakken, der er god motion i at skubbe en komfortkørestol op og ned ad Overlunds veje. Vi nød turen med sang og latter. Folk, vi gik forbi, fik også et lille smil på læben.

P1010202

I dag er egentlig fridag, men jeg har meldt mig til at ringe patienter op, så lige om lidt går turen til Aalborg, først til fysioterapeut og siden til min afdeling. Ha en god mandag.

16 kommentarer:

  1. Mine roser er heller ikke begyndt på efteråret endnu - eller dahlia - eller ærteblomster - eller tallerkensmækkerne - eller ... så dejligt :)
    I har været skønne at møde i efterårsvejret - med din far i kørestolen og jer begge højt syngende ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, det må være skønt med sådan et blomsterflor, men det kræver jo at jeg gør noget ved haven :-) Mine georginer fik besøg af dræbersnegle, øv.

      Slet
  2. Hvor er dine roser stadig fine..
    Det er de små glæder der skaber en dejlig dag. :-)
    Håber du også får glæder i dag, både store og små

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, dagen bød på både glæde og irritation (det sidste når sundhedssystemet ikke fungerer)

      Slet
  3. Du må også have en god mandag!

    Jeg er enig med Helle K i, at I har været et skønt par at møde på en sensommersøndag. Det er som altid dejligt at "møde" dig og din far her i cyberspace.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, i går var det nu kun min far, der sang :-)

      Slet
  4. Dejlige blomster til trods for sensommeren. Det lyder som en hyggelig tur for dig og din far.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, så mange roser plejer jeg ikke have på det her tidspunkt, og vi nød dagen på hver vores måde :-)

      Slet
  5. Jeg kan se at dine roser står ved en mur. Det har vi også nogle som gør. Hvis frosten holder sig væk har jeg og forhåbentlig også du roser lang tid endnu. For nogle år siden plukkede jeg en buket juleaftensdag. Det var fantastisk at kunne på denne tid af året. God dag Lene - KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, tænk at du har kunnet plukke en buket juleaftensdag :-)

      Slet
  6. Tak - det samme, som vi siger på svensk! Min dag blev lidt anderledes end planlagt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Charlotte, ja øv din dag blev da godt noget anderledes, men som Jørn ville have sagt, hvis det var mig: så kan du lære det :-)

      Slet
  7. Det gør ikke spor, at roserne glemmer hvilken årstid vi egentlig er i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, næh jeg siger det ikke til dem :-)

      Slet
  8. Der er gøremål nok, - men det hele går nemmere i solskin og lune temperaturer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, alt går nemmere i solskin :-)

      Slet