mandag, september 08, 2014

UDEN MAD OG DRIKKE

Måske husker du, at vi på andendagen på Route des Grandes Alpes var nået til en lille kro midt i nationalparken?

P1000339

I min turbog anbefalede man, at man brugte 3 –4 dage på turen ned gennem de franske alper til Nice, vi brugte to dage og tog også en afstikker til Alpe d’Huez. Men i min turbog skrev de ikke om den lille kro. Den så ikke særlig lækker ud, det lumre tæppe foran krostuen og et kig derind gav ikke lyst til at spise der, men vi var sultne, trætte og tørstige, og et kig på de udendørs borde, hvor en flok motorcyklister fik serveret en lun ret, fik os til at ombestemme os.

Og du skal ikke kigge på mig, men kroen bagved og vores kroværtinde til venstre i billedet.

P1000341

Kroværtinden talte engelsk med engelsk accent, vi fik bestilt den lune ret og fik som tidligere beskrevet sat en kande vand på bordet, hvor vandet var hentet fra kilden.

P1000342

Udsigten kunne man ikke klage over og heller ikke maden, det smagte lækkert. Vi lavede vores egen historie om en ung englænder, der var blevet forelsket i en franskmand og nu boede ude i bjergene. Sådan forholdt det sig nu ikke, kroværtinden var fransk, men havde arbejdet en del år i England og deraf den smukke accent.

P1000343

I dag fortryder jeg, at jeg ikke spurgte om lov til at fotografere køkkenet, det var et rigtig gammelt køkken, og der stod den lækreste æbletærte på bordet ved siden af det store komfur. I stedet for må I nøjes med et enkelt foto uden for toilettet.

P1000344

Mætte og tilpasse var vi nu klar til dagens videre færd. Og som I kan se, var vi ikke de eneste motorcyklister, der stoppede op ved den lille kro.

P1000346

Vi satte nu kurs mod næste alpetop og de næste bjergområder, men det må berettes om i nye indlæg om vores motorcykelferie sommeren 2014. God mandag til dig.

P1000347

14 kommentarer:

  1. I har fart på når I er af sted når I sådan halverer den anbefalede tid.. :-)
    Sådanne lokale kroer kan være lidt af en chance, nogle gange vinder man og nogle gange taber man.. Her vandt I heldigvis.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, der er fart over feltet, bogen skrev at man kunne gøre det på to dage, men der havde været rigelig til en hel ferie :-)

      Slet
  2. Vi er jo ikke danskere for ingenting, så en god madhistorie tager altid kegler :-)
    - og en franskmand, der taler godt engelsk, går der bestemt ikke 13 af på dusinet ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, absolut uforventeligt med så smuk en udtale. Jeg lyder som det jeg er, dansker der forsøger at tale engelsk :-)

      Slet
  3. Her gælder ordsproget "Man skal ikke skue hunden på hårene". Det var dejligt for jer.
    Øjet søger altid et centralt punkt i et billede. I det her tilfælde også et smukt punkt.
    (midt i øverste billede ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, ordsproget er passende her og tak :-)

      Slet
  4. Som altid dejlige fotos. Og jeg vil meget gerne se på hende, den friske, der sidder bagpå motorcyklen og balancerer med kameraet samtidig. Godt gået ... eller hvordan det nu kan siges, når man, som du fanger motiverne på stribe i farten. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ilse, det holder mig vågen og gør min dag sjovere :-)

      Slet
  5. Man skal ikke altid skue hunden på hårene.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det skal man nemlig ikke :-)

      Slet
  6. Ikke alltid førsteinntrykket stemmer.
    Hender det lønner seg å ta en sjanse av og til.
    Kjempeflotte bilder av en fortsatt herlig tur
    Forresten, du er jo ei flot dame så en kan jo se litt på
    dama også.
    Ha ei velsignet god uke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid, for dine dejlige ord :-) Og en skøn uge til dig også

      Slet
  7. Uden mad og drikke .....
    Synet der bedrager ......
    Og du/I fandt selv en mht. kromutter :-)
    Igen dejlige billeder fra, for mig ukendt terræn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, synet kan bedrage, heldigvis, jeg elsker når mine fordomme/forforståelser må ændres :-)

      Slet