fredag, marts 11, 2016

Fredagsstart

Kinderne blusser, varmen kommer indefra, teen er brygget, brødet er skåret, det er klar til at komme i risteren. Ostene er stillet frem, så det kan finde sin smag. Det er fredag, og jeg havde overset, at jeg havde fri i dag, det er da en skøn overraskelse at få. Landmanden holder sin pause hos mig, så om lidt dækker jeg bord. Mens jeg skriver, hører jeg en smuk sang, som vi før har sunget i koret. Den gør mig glad, jeg har dagdrømt på gåturen, så de fem km strøg af sted, i dag gik jeg dem på 48 minutter. Jeg er lidt træt i kroppen på trods af næsten ni timers søvn, svanerne var også lidt gumpetunge i det i dag. Eller også har de vænnet sig til, at mennesker går på vejen uden at ville skade dem.

DSC_0851

Og mens jeg finder billedet frem, finder jeg en anden af yndlingssangene fra koret frem. Det er godt at have nogen, man kan læne sig opad, når livet er lidt hårdt. Det er godt at have troen på, at man kan håndtere livets genvordigheder og få følelsen af at kunne flyve med kærligheden som luft under vingerne. Nej det er ikke mig, jeg har det godt, men andre knokler med livet lige nu, og dem sender jeg kærlige tanker til, både dem, jeg kender og dem, jeg ikke kender. God fredag til dig.




14 kommentarer:

  1. Der er desværre altid nogen, man kan sende en tanke, fordi de har det svært, men lige nu må jeg indrømme, at jeg bare glæder mig over, at vi har timet vores ferie så godt, at vi rejste fra vinteren og tilsyneladende kommer hjem til foråret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og der er også altid noget at glæde sig over, så det gør jeg også. Og skønt at I fik timet ferien således, jeg gad godt et feriepust udenlands. Nu må jeg så holde ferie alene, så måske får hovedstaden besøg af en ferierende sygeplejerske :-)

      Slet
  2. En dejlig morgen med en skøn opdagelse af en fridag. Jeg tror aldrig, jeg ville glemme en fridag. Men jeg har også fuldtidsarbejde kun på hverdage, så rutinen er nok en anden end for dig med forskudte arbejdstider. Fortsat god fredag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg opdagede det onsdag, jeg går ikke og kigger på min vagtplan hver dag :-) og tak

      Slet
  3. Vil det sige, at vækkeuret ringede urimeligt tidligt, og du stod op, før du opdagede det?? Anyway, altid dejligt med en 'ekstra' fridag. God fri-fredag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, dog ikke, jeg fandt ud af det i onsdags, tror jeg. Jeg har i hvert fald skrevet et indlæg mandag, hvor jeg mente, at min næste hverdagsfridag var på mandag :-) og tak

      Slet
  4. Pyh jeg blev også helt forpustet ved tanken om, at du var stået tidligt op inden du opdagede at du havde fri ;-) tænk at være nået helt frem til arbejdspladsen ...
    Men det gjorde du jo ikke. Til gengæld fik du da i den grad nydt tiden med alle de gode sysler og tanker - og ikke mindst sang. Fedt. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Liv, jeg fik det formuleret forkert, men sådan en uventet fridag nydes endnu mere :-) og tak, jeg nyder at strikke og se film midt på dagen :-)

      Slet
  5. Kære Lene! Jeg håber du får en fantastisk weekend, den er allerede startet godt, kan jeg se! Jeg nyder virkelig bare at komme her på din side, og få lidt luft under vingerne sammen med dig og svanerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, tak og selv tak, jeg nyder også at læse med hos dig :-)

      Slet
  6. Selv tak, Hanne. Knokle med livet sker for de fleste, det bedste er jo hvis der også kommer gode stunder indimellem, og jeg håber inderligt for dig, at det er nu, at det sker.

    SvarSlet
  7. Sikke en dejlig måde, din fredag begyndte på. Det er ikke værst at glemme en fridag. ;-)
    God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Betty, nej uventede fridage er gode at have :-)

      Slet
  8. Vidunderligt med en travetur, efterfulgt af varme kinder. Og opdage det er en fridag.

    SvarSlet