lørdag, marts 05, 2016

genopladning på den skønneste måde

DSC_0798

Smilet har endnu ikke forladt mine læber, jeg har haft den dejligste dag i skønt selskab. Konceptet var, at hver især medbragte noget til et kombineret frokost/eftermiddagsbord. Ellas Ole havde bagt rugbrød og flutes, Jette havde velsmagende spegepølse med brændenælder i og hjorterullepølse med, Helle havde bagt de skønneste kager og “kyskager”, Liselotte havde lækre flødeboller med og oveni det begavede de mig med det, som lige er mig.

DSC_0799DSC_0800DSC_0801

Skønne løgplanter, tulipaner, hjemmestrikkede karklude og vingummi i en skøn slikdåse. Jeg er så forkælet. Endelig fik jeg gang i strikketøjet igen, dem indre strikkeblokade er over og mine kære gæster(garvede strikkere) lærte mig at sige pyt, når jeg havde snakket så meget, at jeg glemte at tage ud; så gør du bare det på næste pind. Nu har jeg lyst til at strikke igen, for den kjole skal være min førsommerkjole, har jeg besluttet mig for.

DSC_0802

Landmanden og jeg snuppede en god film, som vi har set før, inden vi fandt plads til aftensmaden. Jeg er stadig vild med skuespillernes evne til at vise en troværdig figur. En ny dag i livet eller An unfinished life har det hele, drama, kærlighed og tilgivelsens svære vilkår. Desserten gav sig selv; flødeboller og “kyskager”, nu er jeg så mæt, at jeg kan trille. Gad vide om strikkepindemotion tæller på kalorieforbrændingen?

DSC_0792

15 kommentarer:

  1. Jeg kan lige forestille mig, hvordan I speed-snakkede for at nå det hele :) Det lyder misundelsesværdigt hyggeligt.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, det var så hyggeligt og snakke kan man altid, også selvom der strikkes :-)

      Slet
  2. Jo da - strikkepindemotion tæller helt vildt på motionskontoen :)
    Jeg er så glad og taknemmelig for jeres gode selskab, det giver mig så meget - jeg tror, at Lasse også sætter stor pris på det, jeg er ekstra glad i mange dage efter. Det er godt, at du har sørget for, at vi skal ses lidt mere i fremtiden - tak for det. Jeg er lidt spændt på at skulle køre til Aalborg til strikkecafe om aftenen, men jeg er modig, så det klarer jeg :) stort kram fra mig til dig <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, ja kan vi ikke bilde hinanden det ind? :-)
      Jeg har det lige som dig, jeg er bare gladere i dag og det gør godt for mig at se jer, så jeg glæder mig til næste gang. Du er så sej, så det skal du nok klare, vi ses. Kram fra mig også :-)

      Slet
  3. Hanne, nej det gør det nok ikke, men som du siger, alt det andet tæller, og det var skønt :-)

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det bare super hyggeligt - og jeg hepper også for strikkepindemotion som kalorieforbrænding! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Liv, det var så energiberigende, jeg er med og hvor mon vi skal henvende os for at få det med kalorieregnskabet ;-)

      Slet
  5. Det kan jo ikke gøre bedre! Betænksomme værtindegaver og godt selskab. Ih... sådan en hyggeglad dag kan man køre længe på.
    Og ordet PYT er meget vigtigt. Lige det rette indspark til dig og nu kan din kjole blive færdig. På sådan et projekt er der ikke andre end dig der kan se om der var på omgang 10 eller 11 der skete noget!Med mindre,- selvfølgelig, det er striberne, der driller ;-)
    Rigtig god strikkenydelse med det resterende strikkeri på Velfærden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne, det mente de andre også, altså at ingen kigger på mine intagninger, når først kjolen er på :-)

      Slet
  6. Blot en lille kommentar til det hyggelige indlæg:
    Ja, selvfølgelig tæller strikkepindemotion!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, selvfølgelig :-) ærgerligt at vægten ikke har opdaget det ;-)

      Slet
  7. Det lyder godt nok som en tophyggelig aften. Pøj pøj med kjolen - jeg er imponeret over, at du har givet dig i kast med så stor en ting.
    Jeg stemmer i øvrigt også for strikkepindemotion.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det var så skøn en dag. Og tak, det skrider langsomt frem og gid det kunne ses på vægten, at strikkepindemotion gælder :-)

      Slet
  8. Så hyggeligt med gæster, og god koncept, det der med hver især har noget med til ganen. At der så samtidig er noget med til værtinden, er jo fantastisk.
    Godt du har fået gang i strikkepindene igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, jeg smiler stadig ved tanken om den skønne dag :-)

      Slet