mandag, marts 07, 2016

Nå men ellers går det godt

Søvnen lever sit eget liv, så det kapitel lukker vi. Morgendagen startede med bilkørsel til værkstedet, landmanden skulle have sin bil synet, og jeg skulle hente ham. Det foregik i snevejr og sneglatte veje, så var jeg vågen. Bagefter smuttede jeg til frisør, hun fik lov til at klippe mig, som hun syntes, når nu jeg ville have en anden frisure. Så nu er jeg korthåret og skal lige vænne mig til spejlbilledet. Gad vide om landmanden overhovedet lægger mærke til det? Nu kan alle i hvert fald se, når jeg har øreringe i.

DSC_0813DSC_0815DSC_0818

Min nye leder spurgte mig, hvordan hun kunne hjælpe mig, så jeg kunne gå ordentlig fra til ferie midt i næste uge (underforstået at jeg ikke konverterede feriedage om til arbejdsdage). Det har jeg tænkt meget over, og aftalen er lige nu, at jeg gerne må omlægge noget af denne fridag til arbejdstimer. Det er den sidste hverdagsfridag inden ferien (den anden hverdagsfridag i næste uge har jeg omlagt, fordi jeg VIL med til en temadag, som lyder spændende) Jeg nyder at have den mulighed, jeg har selv valgt at være på 30 timer/uge, og det gør, at jeg har luft til at inddrage fridage til arbejdstimer, og jeg får betaling for det, når jeg gør det. For mig virker det mere afslappende at kunne arbejde herhjemme nogle timer, mens vaskemaskinen snurrer eller jeg brygger kaffe til landmandens arbejdsaftaler. Jeg snupper lige en fritime med strik og så tager jeg arbejdstøjet på over middag. God mandag til dig.

DSC_0816

15 kommentarer:

  1. Hvad søren er det for noget vejr I har oppe hos jer..?? Vi havde sne og slud hele dagen i går, men m. plus grader bliver det heldigvis ikke liggende.
    Din chef lyder som en god chef der vil dit bedste og passer på dig. Pas godt på hende. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Savner et billede af dig og dine ørenringe.. :-)

      Slet
    2. Jeg havde heller ikke lige regnet med det vejr. Nu er det meste ved at være væk, men jeg skal nok beregne mere tid i morgen, når jeg skal på arbejde.
      Min chef vil jeg passe godt på, hun er jo min tidligere souschef og vi har kørt et langt parløb gennem årene.

      Slet
    3. Inge, ingen billeder endnu, jeg skal lige vænne mig til stilen :-)

      Slet
  2. Det var alligevel vildt nok med al den sne!! Sådan noget har vi slet ikke her i København... Og det med ny frisure... Herhjemme lægger Mand som regel heller aldrig mærke til den slags, nogle gange stopper han dog op og ser sådan lidt studsende ud, dog uden at sige noget, og så ved man godt hvad han mener om den sag... Suk. Det' ik' altid let med de mænd!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, han bemærkede, at jeg var blevet klippet og først da jeg så så intens på ham, sagde han,det ser pænt ud :-)

      Slet
  3. Hanne, jeg arbejder som regel mine 30 timer inde på afdelingen, og så får jeg lov til at lægge nogle timer oveni herhjemme. Jeg er glad for min chef og vil ikke bytte :-) Det er jo dejligt at kunne sige det, når jeg lige kunne sige det samme om min forrige chef

    SvarSlet
  4. Jeg havde et temmelig kort arbejdsliv, udover de 3 år, hvor jeg blev uddannet til kontorassistent. Jeg var lægesekretær i 11 år, og jeg havde en vidunderlig chef, og det er guld værd.
    Jeg er sikker på, at du ser godt ud med kort hår, men det er noget man skal vænne sig til - min mand hadede, når jeg blev klippet korthåret!
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, gode chefer gør en forskel. Jeg skal vist også vænne mig til det korte hår :-)

      Slet
  5. Først: fantastisk billede af lyset, der strømmer ud i snelandskabet!!
    Så: det lyder som en rar måde at gøre det på med en fridag, der kan konverteres!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, tak :-) jeg nyder at kunne gøre det på denne måde.

      Slet
  6. Hehe - "jeg har luft til at inddrage fridage til arbejdstimer" - jeg er ved at forstå, hvorfor jeg havde lyst til at jobstoppe, og du ikke har det :-D
    Sådanne ord ville aldrig have fundet over mine læber, men det er da fint, at du har det sådan :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, næh, jeg ved det og skulle jeg følge mit eget hjerte, var jeg nok på fuld tid, men det kan jeg ikke magte sammen med et landbrug ;-)

      Slet
  7. Spændende med ny frisure - jeg glæder mig til at se det :) så det er jo meget godt, at jeg skal til strikkecafe i denne måned.
    Jeg er smadret af at køre i sne i lørdags, i forvejen har jeg svært ved at køre langt, men turen i lørdags foregik med musklerne spændte til det yderste. Nu satser vi på forår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, det kan jeg godt forstå, at du er. Det er grimt når vejret er sådan, at man spænder helt op. Jeg glæder mig til at vi ses. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg synes om frisuren, så jeg satser på ærligt svar fra jer :-)

      Slet