onsdag, marts 09, 2016

Se det kan jeg li

 

Noget instagram kan, som bloggen ikke kan, er den hurtige følelse af forbundethed med andre. I morges blev jeg så glad over, at lyset allerede var til stede på vej til arbejde, at jeg måtte stoppe op for at tage et billede med mobilkameraet. Inden jeg trådte ind på arbejdspladsen, sendte jeg det ud med en lille kommentar, og inden jeg havde fået sat computeren til, hentet kaffe og te og fundet projektbøgerne frem, havde de første liket billedet. Og da vi efter 2½ times intensiv arbejde med vores projektprotokol holdt pause, kunne vi sammen undre os over, at en af vores kolleger, som er B-menneske og derfor kun arbejder i aftenvagt, havde liket billedet før klokken ni! Vi fik lavet en lille historie om, at hun lige var vågnet og som enhver ung skønjomfru rakte hun ud efter mobilen, tjekkede facebook og instagram, likede det, der skulle likes og sov derefter videre.

DSC_0843DSC_0844

Lysets genkomst gør mig glad, tænk der er også helt lyst udenfor endnu, selv om klokken nærmer sig atten. Skønt. Ha en god aften.

19 kommentarer:

  1. Instagram er sjovt og hurtigt og godt at spinde en god historie over :-) Jeg elsker også lyset og nyder, at det er her igen så længe hver dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Liselotte, jeg kan bedre se det sjove nu, men jeg glemmer stadig i hverdagen at jeg følge med :-) Det sker hvert år, jeg bliver så stjerneglad over lyset :-)

      Slet
  2. Skal man nu også like der? Jeg kender overhovedet ikke Instagram, kan du nok høre ... og jeg har stadig ikke særlig meget lyst til at lære det at kende, men jeg kommer jo nok ikke udenom det på et eller andet tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jep. Jeg kender til facebook nu, hvor Jørn er på, men det imponerer mig ikke, og så er jeg lidt stolt over at jeg kender instagram før dig, for du plejer at være hurtig til at sætte dig ind noget :-) Jeg kommer dog aldrig til at droppe bloggen, den er min hjerteven.

      Slet
  3. Det har i det hele taget været en flot dag det meste af dagen i dag.
    Jeg kan godt lide Instagram, når vennerne viser deres glæde over øjeblikket, netop som du gjorde i morges.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det var så smuk en dag :-) Og jeg nyder også at følge dig der.

      Slet
  4. Jeg har det som Ellen, at jeg ikke hverken kender eller har særlig lyst til at lære Instagram at kende. Og medmindre I andre helt lukker jeres blogge og hopper over på Instagram alle sammen, så tror jeg ikke, der bliver lavet om på det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, og lige nøjagtig det sidste gjorde udslaget. Af de fire bloggere jeg havde besøg af i lørdags, er der kun Liselotte, der rigtig er aktiv på bloggen, ellers er det instagram :)

      Slet
  5. Jeg er på instagram, men det har slet ikke fanget mig. Jeg er til facebook og bloggen.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, bloggen er mit foretrukne medie, facebook gider jeg ikke og instagram er kun fordi jeg så kan følge gode venner :-)

      Slet
  6. Jeg er også vild med Instagram og bliver mere og mere fanget af det, jo mere jeg bruger det. Faktisk synes jeg, det er lettereat forholde sig til end facebook.
    Kan jeg mon finde dig derinde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, jeg nyder min blog, jeg nyder at kunne skrive meget, men instagram holder jeg mere af nu end fir en måned siden :-)
      Hvis du kigger oppe i højre hjørne, er der en knap, så du kan finde mig på instagram :-)

      Slet
  7. Hanne, det er så skønt. Jeg er på instagram, fordi bloggere jeg har fulgt gennem mange år, nu ikke længere er aktiv på bloggen, men på instagram :-)

    SvarSlet
  8. Må jeg smide et 'like' her :)?
    Jeg havde lige skrevet en god, lang kommentar :( så valgte jeg forkert i feltet 'kommenter som' og så forsvandt det :(
    Hvilket bare bekræfter mig i, at mit foretrukne forum er Instagram. Jeg elsker billeder, så jeg 'følger' kun blogs med masser af billeder (og så Stegemüller, men der skal jo være undtagelser for at reglen er bekræftet, er det ikke sådan?)
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Vel må du det, Mette, har du set at der er en "synes godt om" knap under indlæggene :)
      Billeder alene keder mig faktisk for det meste, så der skal gerne en lille krølle på med ord. Men jeg har som sagt fundet ud af at instagram og blog gør mig glad :-)

      Slet
    2. Hanne, og du er værd at følge :-)

      Slet
  9. Helt enig. De kan noget hver for sig. Jeg kan godt lide billeder, der fortæller; de findes Instagram. Følgetekst og hashtags gør det endnu bedre. Blogs med billedramme og tekst giver stof til eftertanke, mere viden, inspiration. ..
    Dejligt med flere valgmuligheder!
    I mangler da ikke fantasi i projektgruppen. Mon du fandt ud af, om I ramte plet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, for mig er instagram mere måden jeg kan følge nogle mennesker i deres liv, som jeg ellers ikke ville kunne følge. Så ja det er dejligt med flere muligheder :-)
      Nej jeg fandt ikke ud af det, for hun var travlt optaget, da jeg kom ned på afsnittet med nøglen i vagtskiftet :-)

      Slet
  10. IG er det sted der kan tjekkes hurtigt, står jeg og venter på bussen, venter på vandet bliver så varmt så teen er klar. Det er øjeblikket der bringes videre.
    Bloggen giver en forklaring/fortælling, dybte.

    SvarSlet