søndag, august 20, 2017

Jeg er så glad for

mine nye indkøb. Dengang jeg flyttede hjemmefra, købte jeg nogle billige plastskåle, og planen var, at når jeg blev mere voksen og fik flere penge, så ville jeg have Margretheskåle. De billige skåle har bare holdt ualmindeligt godt (måske har jeg skiftet dem ud en enkelt gang, men det er mange år siden - stadig dengang jeg ikke følte mig helt voksen og hvor pengene kunne bruges på andet). I fødselsdagsgave i år fik jeg blandt mange gavekort også et til Kop og Kande, og i min pung lå endnu et gavekort dertil. Så nu ville jeg have mine Margretheskåle.

Mine forældres skåle er fordelt blandt børnebørnene, jeg har en enkelt høj, smal, kandeagtig, som jeg bruger til at piske små portioner fløde i. Nu ville jeg have nogle, som måske kunne gå i arv til mulige børnebørn eller i hvert fald mine børn. I lørdags tog jeg mig sammen til at få shoppet. Og hele dagen i dag har jeg frydet mig over mine smukke skåle i retrogrøn. Den største(5 liter) har været i brug hele dagen, for jeg bager kagebunde i stor stil. Og det er bare noget helt andet at stå med disse skønne solide skåle end mine gamle flossede plastikskåle. Og i den moderne fortolkning har de endda et tilhørende låg, det er så smart.

Henne på stolen ligger en skøn klassisk cardigan i råhvid, som blev købt for et andet gavekort. Tænk engang, jeg har stadig gavekort, så sensommerens fridage skal vist bruges på at få brugt dem. Jeg satser på en solskinsrig søndag, hvor motorcyklen kan komme ud, og Vebbestrup mejeri får lov til at levere isen i pausen. For sådan et gavekort har jeg også.

Købehavneroplevelserne i ferien var også sponseret af gavekort, så min fødselsdagsfejring må siges at række langt. Skønne minder, skønne gaver.

God aften til dig.




25 kommentarer:

  1. Dejligt med en hel stabel gavekort, du kan bruge løs af, så fødselsdagsfornemmelserne kan holde rigtigt længe😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, ja jeg føler jeg stadig har fødselsdag :-)

      Slet
  2. Tillykke med dine Margretheskåle :-) jeg har det præcis på samme måde, og glæder mig til en gang at få købt en skål eller to mere :-)
    God søndag, håber den blev fyldt med sol, natur og en god is!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Jette, og det var nu ikke i dag, vi skulle af sted. Jeg bagte, og det styrtregnede indimellem :-) Men en søndag med godt vejr må der da komme, hvor vi har tid til at køre en tur.

      Slet
  3. Åh hvor jeg glæder mig til også at blive så voksen, at jeg kan prioritere margretheskåle frem for de billige jeg har i skabet ;-) Lækker farve i øvrigt!
    Skønt med alle de fødselsdagsgave-oplevelser du har fået og nogle endda til gode endnu. Håber kagebundene er som de skal være.

    SvarSlet
    Svar
    1. KS, jeg er vild med farven. Kagebundene drillede, men mon ikke det nok skal lykkes at få noget godt ud af dem.

      Slet
  4. Jeg er endnu ikke gammel nok til at Margretheskåle kan bringe mit p.. i kog ;) og jeg tror aldrig, at jeg når den alder. Min datter HAR nået den, så det er vist ikke så meget alder som - tja hvad ved jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt jeg kender dig, Helle, for udtrykket "bringe ens p. i kog" betyder for mig en, der hidser sig unødigt op og er negativt ladet for mig. Så nej, det bringer heller ikke mit p. i kog, men jeg nyder god kvalitet og smukke farver, lige som jeg nyder den smukke skål og etageren, jeg fik af dig :-)

      Slet
  5. Dejligt med gavekort, så man kan gå og glæde sig til de ting, man gerne vil have. Lækkerskål og farve - lagkagerne lykkedes denne gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, vi satser på at kagerne bliver gode :-)

      Slet
  6. Jeg fik købt Margretheskåle her i år, der var på bud i Bilka, så jeg sprang til, havde så gavekort til at få købt en 4l skål, samt rive og piskelåget til 3l skålen, til jul kommer 5l skålen med låg på ønskelisten.
    Samtidig har jeg fundet mig et lerfad i 4l til mine gærdeje. Har mistet den jeg fik da jeg flyttede hjemmefra, kan ikke huske hvornår og hvorfor. Nu fandt jeg et på et loppemarked.
    Krydser fingre for du finder flere lækkerier for dine gavekort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det var da lækre ting, du fik med hjem :-)

      Slet
  7. Tillykke med Margretheskåle. De er så dejlige at arbejde med. Hvad gik der galt med de første kagebunde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, tak, jeg havde bagt den midterste i for stor en størrelse og bundene blev for smalle. Nu håber jeg det går :-)

      Slet
  8. Sikke en smuk farve de nye skåle har :-) Under en gevaldig oprydning for nylig dukkede der tre Margrethe-skåle op i BRUN ;-) - jeg var ikke begejstret og var tilbøjelig til at sende dem på genbrug. Men Yngste hapsede lige skålene - hun var lykkelig :-)
    Skønt med gavekort, dejligt at man kan bruge dem på ting fra ønskelisten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Margrethe, jeg elsker den farve og de unge vil gerne have de farver, vi andre rynker lidt på næsen af i dag :-)

      Slet
  9. Det må være skønt at have så mange gavekort :-)
    Det er sjovt, som ting går i ring - okay, margretheskålene har nok aldrig været helt ude af billedet, men min niece har spurgt, om ikke hun må få de gamle (og i mine øjne tudegrimme) teaktræssengeborde, vi har i Sverige! Det må hun hjertens gerne - hun elsker teaktræ, siger hun. For mig er det alt for meget barndomshjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg nyder at have udsigt til flere gavekøb. Teaktræ er i den grad i høj kurs hos de unge :-)

      Slet
  10. Skønt at gavekortene bringer glæde endnu engang - det er lidt som at få sin fødselsdagsgave to gange!
    Jeg har også haft "den billige udgave" i mange år, men børnene syntes jeg skulle have de rigtige med låg. Ih hvor dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Aase, det er så dejligt at få forlænge sin fødselsdag :-)

      Slet
  11. Margretheskåle med låg er da en fantastisk opfindelse. Mine røde er så gamle, at der absolut ikke er låg til. Og nu er ønskesedlen sendt ud til mine gæster, så jeg når ikke at få Margretheskål med låg med derpå ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, så må du ønske dig dem en anden gang. Rigtig god fest, når du kommer dertil :-)

      Slet
  12. Hanne, det er en helt anden fornemmelse :-)

    SvarSlet
  13. Mit kæreste eje, er måske nok at stramme den, men jeg er og har gennem mange år været meget, meget glad for min store røde Margretheskål - som har været min mormors :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, ups havde overset din kommentar, undskyld. Min datter har også røde margretheskåle fra sin mormor :-)

      Slet