mandag, april 02, 2012

GARNHYGGE og en lille bøn om vejledning

En træt mor, som kun har sovet få timer i nat (måske af glæde over at have datteren hjemme) og en udhvilet datter, som har sovet helt vildt godt(måske af glæde over veloverstået semesteropgave) hygger sig. Jeg strikker på sønnens trøje, datteren bladrer i alle mine små strikkeopskriftbøger og kigger garn og farver i Kenneths dejlige garnbutik. Næste beklædningsopgave skal nemlig være i strik.

Men hvad betyder wrap next stitch? Jeg har ellers fundet en fin strikkeordbog hos Liselotte, men lige ntop dette ord wrap findes ikke i den. Håber du kan hjælpe mig.

Mere glæde er på vej i tog, søn og svigerdatter dukker også op, inden dagen er omme, så der skal tænkes aftensmad og bagning. Og bedst af alt, jeg har fri i 7 dage, der bliver tid til snak og samvær, der bliver tid til,at de unge besøger deres morfar, der bliver tid til oprydning sammen med mine søstre, der bliver tid til besøg af søster og min far. Der bliver tid til påsketraditioner i vores egen lille familie. Herligt.

God mandag til dig

12 kommentarer:

  1. hvor er det bare dejligt at du får samlet dem alle og har tiden til at nyde det :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har slået op forsk. steder "wrap a stich" og et sted ses denne forklaring: http://www.knittingdaily.com/blogs/howto/archive/2008/05/15/short-row-wrapping-a-stitch.aspx
    - det bruges når du vender ved forkortede rækker, den maske der opstår når du slår om pinden når du vender. Masken strikkes senere sm m masken ved siden af...
    Håber det kan give dig svaret...
    Mvh
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette, jeg forstår ikke helt deres forklaring, men når jeg sidder med maskerne i hånden, går det måske nemmere :-)

      Slet
  3. Hej Lene,
    hvis du googler " Wrap next stitch on you tube" kommer der visuelle forklaringer op, hvordan man goer det baade fra retsiden og fra vrangsiden.

    Godmorgen fra Vancouver
    Ann

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ann, det vil jeg prøve :-)

      Slet
  4. God fornøjelse med strikkeprojekt. Og god påske. Dejligt, du har børnene hjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty og glædelig påske til dig også. Det er godt at have dem hjemme :-)

      Slet
  5. Også her kommer de unge mennesker hjem i påsken, dog ikke mellemste, der sammen med veninde skal på ferie "over there"

    Go´ påske til dig/jer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette og i lige måde til jer :-)

      Slet