mandag, oktober 09, 2017

En dejlig dag

  • temperaturen viste 0 grader, da jeg kørte hjemmefra. Det var måske knap så dejligt, hvis altså ikke jeg havde haft  min mors skønne norske cardigan på. Den lunede mig hele vejen fra bilen til sygehusets indgangsdør. Jeg mangler vinter/efterårsfrakker, og min uldcardigan/frakke, som Ayla hoppede op af i foråret, er endnu ikke kommet til rensning.
  • skøn projektdag, hvor vi fik lov til ikke at blive forstyrret af andre end os selv. Det var vi til gengæld rigtig gode til, men vi nåede alligevel et godt stykke vej videre og fik også vendt verdenssituationen set fra en sygeplejerskes perspektiv (vi startede og sluttede ved “herfra min verden går”, og vi kom vist ikke ret meget mere ud i verdenen end der)
  • min dejlige leder var tilbage efter ferie, det er som om jeg trækker vejret lettere, når hun er der. Hun er min iltbombe, når tingene spidser til.
  • kom fra sygehuset i rette tid, nåede derfor at få afleveret min uldcardigan/frakke til rens og undgik for megen kø på motorvejen
  • jeg havde dog heldigvis sørget for min nye tradition, så jeg drak te og spiste mandler og banan, mens jeg holdt i kø.
  • kørte hjem i det skønneste solskinsvejr
  • jeg har set serie og spist ostemadder
  • aftensmaden blev den nemme omgang med masser af grøntsager, gode grillhjortepølser skåret i skiver, gode kartofler skåret i skiver, masser af æg blandet med vand og parmesanost, det hele blandes i et fad og sættes i ovnen. Og mens det har simret i ovnen, har jeg nået dagens kontorarbejde og dette indlæg.
  • tænker tilbage på en dejlig weekend med en dejlig fødselsdagsfest for en skøn kvinde lørdag aften
  • og en køretur gennem et solstrålende Jylland søndag for at hente datterens møbler. Studietiden i Haderslev er over, resten af tiden skal foregå i København. Møbler og service, der blev indkøbt til studielejligheden, får plads hos os, indtil det nygifte ægtepar får sig en større lejlighed. Vi nød solen med lækker kage/boller på terrassen, inden vi kørte hjem igen, og datteren tog bussen til ægtemand og deres lille lejlighed i København.
  • nu vil jeg nyde resten af aftenen med visheden om, at jeg ikke vil forlange mere af mig selv
  • god aften til dig.

DSC_4638DSC_4641DSC_4643

10 kommentarer:

  1. Sikke en dag! ❤️Også god aften til dig! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, tak, sådanne dage er skønne at have med sig :-)

      Slet
  2. Det er så livsbekræftende, når man kan se tilbage på en ganske almindelig mandag og synes, at den bare har været dejlig.
    Sådan en dag har jeg også haft :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er godt at høre :-)

      Slet
  3. Det er lidt lettere at trække vejret, når det ikke regner. Sikke mange dejlige ting, du har oplevet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, åh ja, gid vi kunne få disse solbeskinnede oktoberdage i flere uger :-)

      Slet
  4. Dejligt at læse om din gode dag. Og flyttehunden ligner én, der har magt over tingene. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, den hund håber jeg snart bliver voksen og mere moden ;-)

      Slet
  5. Hvor er hun dejlig, flyttehunden. Hun så ligner hun lidt en lømmel, men det er vel også alderen lige nu :)
    Det er dejligt, I lige kunne tage en solskinssøndag i Haderslev. Det kan ses på humøret i din tekst, at den og projektdagen gjorde godt.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, hun er i den grad en lømmel. De dage var gode, det har resten af ugen på sin vis også været, jeg får bare sovet alt for lidt og det går ud over energien.

      Slet