fredag, september 26, 2008

SÅDAN

Vi har talt om intuition, fingerspidsfornemmelser, mavefornemmelser, have det på rygraden. Vores underviser har skrevet bøger om etik i sygeplejen og fulgt mange sygeplejersker i forbindelse med hans Ph.d. afhandling, og det er sådan mange sygeplejersker forklarede sig, når han spurgte ind til, hvorfor de handlede, som de gjorde i en given situation.

I dag har jeg fulgt min intuition og meldt fra til korlørdag, og jeg har det godt med det. Når kroppen giver lyd fra sig, skal man lytte.

I aften vil jeg nyde datterens besøg, og i morgen kan vi nå at spise morgenmad, inden hun skal videre.

12 kommentarer:

  1. Hvor er det klogt at lytte til kroppen, Lene, det skal vi alle huske at gøre.
    Rigtig god lørdag til dig med besøg og hygge :-)

    SvarSlet
  2. madame, man bliver vel klogere med tiden, og i går vidste jeg, at nu var det nok, jeg kunne ganske enkelt ikke overskue at min første friweekend i 4 uger skulle være så tætpakket.

    SvarSlet
  3. Hvis du spørger mig, så er det en meget meget klog beslutning. Een ting af gangen, og ikke mere end der kan overskues. Datteren og det nære først. Fred i sjæl og krop.
    Ønsker dig en rigtig god og fredelig weekend.

    SvarSlet
  4. Tak Johanne, fred i sjæl og krop, lige nøjagtig :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det supert at du allerede anvender din mavefornemmelse....

    SvarSlet
  6. Marianne, tidligere ville jeg have dårlig samvittighed over for mit kor, det har jeg ikke nu, det er jeg glad for :-)

    SvarSlet
  7. Godt gået Lene, det er flot du mælde fra og lytter til din krop,hvis vi gjorte, ville livet være nemmere.
    Nyd din datter og god weekend

    SvarSlet
  8. Tak Conny, jeg slapper af og læser lidt før jeg drager sydpå til min far :-)

    SvarSlet
  9. :-) Godt gået Lene, klap dig selv på skulderen !

    SvarSlet
  10. Forhåbentlig har du nydt din weekend indtil nu - med større overskud end hvis du bare havde kørt på.
    Du har helt ret i, at det er svært at sige nej tak, så det var stort gjort. Du får nok også sunget noget i bilen :-)
    Det er sjovt at læse om din oplevelse af kursus. Jeg nikker genkendende til netop det med at være sammen med "ligesindede" og udveksle erfaringer uden at skulle forklare grundigt de basale ting. Man bliver helt høj efter kursus, synes jeg.

    SvarSlet
  11. Lene, dejligt at du bruger din intuition i privatlivet også :) Håber din friweekend er nydt i fulde drag i familiens skød :D God søndag!

    SvarSlet
  12. Miri, det vil jeg så gøre :-)

    Conny, det har været godt :-) og mit kursus er delt i flere moduler, og det var skønt denne gang at få denne gode fornemmelse, det havde jeg ikke sidste gang.

    Else, jeg har nydt :-)

    SvarSlet