torsdag, februar 09, 2012

ET SPØRGSMÅL OM ORD

Vi kom til at diskutere ordet midaldrende ved en komsammen fornylig. Alle var vi over de 50, og det havde undret nogen, at man i en avisartikel havde talt om midaldrende i forbindelse med en 45-årig person. men hvis vi skal tage ordet for pålydende, at det betyder midt i alderen, så er gennemsnitsalderen vist ikke 100, ej heller 90, så betegnelsen var vel god nok. Vi snakkede så ikke om, hvad vi skulle kalde os selv, når midaldrende var reserveret til dem i 40erne, det var måske der, skoen egentlig trykkede.

Normalt køber jeg min ansigtscreme på apoteket, men jeg har ikke haft tid til at køre forbi, så i dag røg en creme, jeg også kender, i indkøbskurven. Jeg kviede mig godt nok ved de nederste ord. Jeg synes jo, at jeg har en fin hud, rynket, javist, men ligefrem meget moden? Jeg får indre billeder af mine meget modne bananer med brune pletter på, og så gammel er min hud altså ikke endnu. Jeg glemte helt at kigge på teksten til den creme til kvinder på 60+. Det kunne ellers have været spændende at se definitionen på den hudtype ;-)

DSC05135

13 kommentarer:

  1. Hehe Jeg bruger også den creme, men lader være at læse hvad der står på krukken.. :-)

    SvarSlet
  2. Inge, jeg skynder mig at blive svagt seende :-)

    SvarSlet
  3. Du køber ikke en virksom creme; du køber en god og lækker fornemmelse :-)

    Vi lader os meget gerne narre, men næsten enhver fugtighedscreme vil kunne udføre samme 'mirakler' med vores hud.
    Ikke desto mindre tror vi mere på det, hvis den dufter okay og optages hurtigt i huden ;-)

    Jeg har i øvrigt været upopulær flere gange, når jeg påstår, at 45 år bør kaldes midaldrende, fordi vi ikke kan forvente at leve til vi er mere end 90 år :-D
    Og os i 50'erne? Vi er også midaldrende, fordi vi er midt imellem 'modne' og 'ældre'...

    SvarSlet
  4. Jeg tror dig Ellen :-) Jeg brugte slet ikke creme i mine unge dage ;-)

    SvarSlet
  5. MIDALDRENE ????? la mig sige det med det samme , jeg er 56 og er virkelig i tvivl om hvad jeg vil kaldes.

    Igår læste jeg i avisen om en forfærdelig trafikulykke hvor der stod at det var en bedstemor der havde kørt med sine børnebørn, og tanken slog mig , jamen en bedstemor....hvorfor kører hun bil, lige indtil jeg tænkte videre: jamen jeg er jo også bedstemor (mormor) og jeg futter da osse rundt med børnebørnene.
    Havde der nu stået midaldrene kvinde så havde det haft en helt anden virkning - på mig. (Forøvrigt synd for den stakkels familie der er så ramt.....)

    Nå, det var bare en tanke. Hilsen Joan M.

    SvarSlet
  6. Uha..uha..jeg er 65 år og bedstemor. Er jeg så ældre eller gammel? Jeg har i et anfald af optimisme prøvet den creme du købte, og kan garantere for at den ikke hjælper. Så jeg er gået tilbage til den gamle metode..jeg bruger solcreme hele året igennem. Så bliver det også brugt op.
    God weekend til dig fra en ældre Kone.

    SvarSlet
  7. hehe, lidt mærkeligt at tænke på at man er middelaldrende jeg føler mig ikke sådan...;-D

    SvarSlet
  8. Hmm jeg rynkede også på næsen da min veninde kaldte mig halvgammel da jeg blev 35. Det mente jeg jo ikke jeg var - men måtte acceptere da hun spurgte om en på 70 er gammel..
    Og det er man jo - i min verden.

    Mærkeligt med alder.
    Og noget morsomt: jeg løser også sudoku før jeg skal sove!!

    SvarSlet
  9. Jeg har erfaret jo ælder man bliver rykker man automatisk ælderen højre for op for ,at være gammel.

    SvarSlet
  10. Joan, vi skal være taknemlige hvis vi bliver betegnet som midaldrende ;-)

    Tak i lige måde Johanne, og at cremen ikke dur,skyldes at du er for gammel til den creme, de har en til kvinder på 60 og derover ;-)(undskyld jeg kunne ikke lade være med at drille)

    Annemarie, uanset hvordan vi føler, så siger dåbsattesten noget andet :-)

    Kong mor, alder ER noget mærkeligt noget :-) Og i aftes begyndte jeg på en ny sudoku, kan ikke finde ud af den anden!

    Conny, du har så meget ret,alderen for hvornår vi er gamle, rykker sig hele tiden :-)

    SvarSlet
  11. Smiler....he he...så kan jeg bedre forstå det. Alt håb er åbenbart ude for mig.
    Gad vide, hvor jeg får den anden, for den har jeg ikke set nogle steder. Eller måske har den aldersgruppe simpelthen bare opgivet.
    God weekend.

    SvarSlet
  12. Tak i lige måde Johanne, jeg kan godt forstå du tog fejl, jeg mener Jane Fonda er over 60 og hun pryder jo cremen :-) Den stod ved siden af den her creme i Føtex. Men som Ellen siger, al fugtighedscreme er godt, så mon ikke din solcreme er et godt bud på en creme, det vigtigste er jo, hvordan huden føles.

    SvarSlet
  13. I selv samme "sag", konkluderede jeg at journalisten måtte være en ung en af slagsen... Jeg er to år ældre end 45 og det er da aldrig faldet mig ind at jeg er midaldrende;)
    Men jeg skal jo også fylde 112 år inden jeg takker af, så......

    SvarSlet