torsdag, februar 16, 2012

HVAD GEMMER DER SIG BAGVED?

Mens jeg gør klar til dagens arbejde og gør klar til, at rengøringshjælpen kan komme til, lysner det udenfor. Himlens skær lokker mig udenfor, hvordan mon det ser ud omme bag maskinhuset, der hvor der er frit udsyn til himmel og marker?

DSC05168

Mens rengøringshjælpen drøner rundt og gør det meste af huset rent, sidder jeg på kontoret. Jeg har taget ved lære af tidligere skriveproblemer, så jeg skriver lige det, jeg tænker på netop nu. Jeg kontrollerer ikke kommaer eller stavefejl, jeg tjekker ikke efter i kilder, om jeg nu husker rigtig. Jeg skriver bare løs. Håbet er, at der bag alle ordene gemmer sig lige netop det emne, den problemformulering, som jeg kan arbejde videre med. Jeg tror det, jeg er fuld af fortrøstning, denne dag skal nok blive god, og når jeg går i stå, venter der en vej og en natur udenfor, som jeg kan gå ud og nyde. Må din dag vise muligheder for en vej at gå, og må du føle dig fortrøstningsfuld.

DSC05173

10 kommentarer:

  1. Alt godt med skrivningen - og dejligt at have noget at glæde sig til!

    SvarSlet
  2. Skulle den morgenudsigt ikke ha' været tilgængelig fra stuehuset.. :-)
    Hvor er det smukt.
    God skrivelyst Lene.

    SvarSlet
  3. Tak Charlotte :-)

    Tak Inge, her ude vest på sørger vi for læ omkring gården, så ingen større udsigt fra stuehuset :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig udsigt! Jeg glemte helt at se ud ad køkkenvinduet som vender mod øst her hos os.
    Ha' en god dag, Lene, og god skrivelyst!

    SvarSlet
  5. Held og lykke med skriveriet. Det er nok en god metode, bare at skrive af karsken bælg. Jeg tror på, at tankerne udvikler sig imens. Om ikke andet kan du jo så tage en tur udenfor for at raffinere tankerne lidt.

    SvarSlet
  6. God skrivelyst.
    Du skal nok få indkredset noget Bare skriv.
    Jeg lærte engang, at man skal bare skrive. Hvis man er hel tom, kan man f. eks. skrive 'jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, men nu skriver jeg det her og bagefter så skriver jeg det jeg tænker osv.......' Sådan noget uden egentlig indhold bare for at holde sig selv fast i skriveprocessen, og så kommer man efterhånden i gang.

    Dejligt, du har den skønne natur til at forfriske hjernen med.
    God dag.

    SvarSlet
  7. Jeg tror, din metode er rigtig god og at det kommer noget godt og brugbart ud af skriveriet. Og den der morgenhimmel var da bare et festfyrværkeri af lyserøde og lyseblå farver - også lidt længere sydpå :o)

    SvarSlet
  8. tak Madame :-) Jeg står jo og kigger ud, når jeg brygger te og smører mad :-)

    Conny, jeg håber det, nu lader jeg det ligge og læser i håb om at samle flere guldkorn sammen :-)

    Tak Betty, den teknik vil jeg huske,hvis jeg som tidligere går helt i stå :-)

    Ninna, den himmel var så smuk, og jeg skulle have gået dengang, for nu regner det ;-) men så havde jeg jo ikke fået startet på skriveriet

    SvarSlet
  9. Jeg har læst hos Julia Cameron at tankerne på den måde går helt automatisk fra hånden til hjernen. Så bare skriv derudad. Rigtig god fornøjelse med det.
    Hele formiddagen har været så smuk her på øen. Jeg kunne slet ikke løsrive mig fra den åbne terrassedør. Det var lys, Himmel og en masse fuglekvidder.

    SvarSlet
  10. tak Johanne :-) Lige nu læser jeg baggrundsviden og så går jeg en tur i håb om at der så kommer flere ord på siderne :-)

    SvarSlet