onsdag, februar 15, 2012

SÅ FIK JEG LÆRT DET!

Når nu man skal lave chili con carne, og man normalt møjsommeligt skærer de indvendige strenge væk samt fjerner omhyggeligt alle kerner, fordi man har læst, at det er der, det allermest stærke sidder, og man ikke er til stærk krydret mad, så skal man ikke forlede sig selv til at tro, at fordi en rød og to orange chili er krympet ind til små rynkede størrelser, at så er kraften også væk, og derfor kan man godt putte tre i, når opskriften siger en!

P1000179

14 kommentarer:

  1. Nå ja det har jeg også lært - på den hårde måde ;) men ikke så galt, jeg er vild med stærk mad - det er min mand til gengæld ikke - i hvert fald ikke så stærk som jeg.

    SvarSlet
  2. He he, det får mig til at tænke på en gang vi var inviteret på Chili con carne. Tyve unge mennesker var vi og værten havde lavet en del af det.
    I 3 variationer.......
    Den milde, til de der ikke havde smagt det før.
    Medium til os der kendte værtens hang til at komme rigeligt chili i.
    Stærk til de der kunne klare hele verden....
    Gæt selv hvem der peb bagefter.... ;o)

    SvarSlet
  3. Runken chili = stærk chili :)))

    SvarSlet
  4. Så kan I spare lidt på varmeregningen i aften :)

    SvarSlet
  5. Uha, har I ildebrand i munden? Jeg kan godt lide stærk mad, men det kan blive for stærkt.
    Tørrede chili er også meget stærke
    ;-)

    SvarSlet
  6. Chili con carne smager godt - hvis man altså kan smage det for bare chili.

    SvarSlet
  7. Det er utroligt, hvor meget smag, der kan være i en gammel, rynket chili, med der kan jo også været meget saft og kraft i gamle rynkede mennesker.

    Uhm, chili con carne, det er længe siden jeg har spist det:)

    SvarSlet
  8. Haha, Lene, det er lige omvendt - det er vandet, der fordamper og smagen, der koncentreres.
    Men det har du lært på den hårde måde :-D
    ... Er i øvrigt meget enig med Eva ;-)

    SvarSlet
  9. Nu kan jeg godt lide chili con carnen stærk, så mig ville det nok ikke genere, men hvis man ikke er vant til det er det ikke særligt sjovt...;-D

    SvarSlet
  10. Hahaha, kender jeg ikke det? Sved på panden :-)

    SvarSlet
  11. Helle, det gav en naturlig varme :-)

    Lone,det kan godt ske at man kan klare hele verdenen, men en hot hot chili, uha :-)

    Charlotte :-)

    Hanne, det er lært, det huskes :-)

    Ulla, den har åbenbart ikke været stærk nok, for der var gang i brændeovnen, da jeg kom hjem fra kor :-)

    Betty, det hjalp at spise det sammen med kartoffelmos :-)

    Conny, heldigvis var det ikke så stærk, at vi ikke kunne smage resten af maden :-)

    Eva, skøn sammenligning, det er jo netop sådan det er :-)

    Ellen, det har jeg så lært nu ;-)Mon ikke jeg kan huske det? :-)

    Annemarie, vi overlevede ;-)

    Marianne, vi fik en naturlig indre varme :-)

    SvarSlet
  12. Jeg forstår, at du taler af erfaring, Lene...

    SvarSlet
  13. Nina, du ser her en erfaren kvinde :-)

    SvarSlet